Katedra tance / Department of Dance
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra tance / Department of Dance by advisor "DIATTA-REBCOVÁ, Monika"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Co je to street-dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČRStejskalová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04ABSTRAKT Cílem mé bakalářské práce s názvem Co je to Street dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR, bylo dát dohromady všechny možné informace a osobní zkušenosti z velmi rozsáhlé oblasti takového způsobu tance, který je nazýván Street dance a shrnout do jediné práce. Chtěla jsem popsat jednotlivé taneční styly, které street dance v sobě zahrnuje, kde a za jakých okolností vznikly, jaké osobnosti stály u zrodu těchto stylů a další historické souvislosti, představit legendární tanečníky, choreografy a lektory, bez kterých by určité taneční styly dodnes neexistovaly. Chtěla jsem ukázat, jak bohatý tento tanec vlastně je a jak se prezentuje. Také důležitou skutečnost, že Street dance má svojí vlastní historii a není to jen taneční, ale také i životní styl. Mým cílem je seznámit taneční akademickou obec se Street dance a jeho kulturou, jaký měl tento taneční styl podobu kdysi v historii a jakou podobu má dnes. Ve své bakalářské práci také představuji naše dva taneční campy zabývající se street dance. Jedná se o "Street dance camp" a "Groove Days" - největší a nejlepší taneční soustředění v České republice. Zmiňuji zde však i další soustředění v ČR a také taneční studia v Praze, kde se můžeme s tímto stylem seznámit, u jakých lektorů. Street dance je v současnosti velmi populární. Je ve většině hudebních klipů, TV show a na koncertech světových umělců-zpěváků, hudebníků se objevují tanečníci tančící právě street dance styl. To by však nemělo snižovat jeho hodnotu a kvalitu či obtížnost provedení z pohledu profesionálních tanečníků či lektorů klasického i moderního tance a jiných druhů současného umění. Veškerý tanec a jiné druhy umění se prolínají v současnosti již také se street dance a to je dobře.
- Muzikál v Čechách a jeho vzdělávací instituceGrabcová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-30Diplomová práce je zacílena na muzikál v Čechách, jeho vzdělávací instituce a metodiku klasického tance pro vzdělání muzikálového herce. Cílem práce je informovat o úrovni muzikálů a vzdělávacích institucích zabývajících se přípravou muzikálového herce u nás ve 21. století. Dalším cílem je vytvoření osnov klasického tance pro čtyřleté studium klasického tance na středních a vyšších odborných školách pro obor muzikálového herectví.
- Tanec a bicí nástrojeStehlík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Cílem této práce je osvětlit vývoj rytmického myšlení a jeho souvislosti s tancem a dále ukázat vlivy neevropských kulturních oblastí na současnou podobu taneční a populární hudby. Záměrem je demonstrovat propojení tance a bicích nástrojů a uvézt jej do kontextu současné bubenické a taneční praxe po celém světě. Velká část práce je věnována hře na soupravu bicích nástrojů, bicím partům v taneční hudbě, problematice biomechaniky hry na bicí soupravu, zdravotním dopadům hry a možné prevenci zdravotních komplikací pomocí technik moderního tance. Dále práce pojednává o problematice hudebního doprovodu (korepetice) v lekcích moderního tance s užitím bicích nástrojů a o komunikaci mezi korepetitorem a tanečním pedagogem.
- Vlivy afro-americké kultury v moderním tanciMüllerová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Tato bakalářská práce připomíná historii osídlování Spojených států amerických, která byla příčinou jejich pestrého etnického složení. Odhaluje politické, společenské a kulturní prostředí, ve kterém se rozvíjel afroamerický taneční styl, který se dále ubíral několika různými směry. Jedním z těchto směrů bylo moderní pojetí tance, které si kladlo za cíl nalézt kvalitní výrazové prostředky pro jevištní projev. Specifickým způsobem tento vývoj ovlivnila Katherine Dunhamová, která kombinací svého zájmu o antropologii, etnologii a tanec nalezla podstatu a kořeny osobitých afroamerických pohybových vzorců vycházejících z primitivních tanečních rituálů necivilizovaného světa. Sama se s těmito principy identifikovala a založila na nich svou uměleckou tvorbu. Zároveň studiem lidské podstaty a původu nacházela nové inspirační zdroje, které mohou být využity v novodobé pedagogické praxi.