Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Krajný, Boris"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén BarvyČáp, Rebecca(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Ve své diplomové práci budu pojednávat o barvě. První kapitola pojednává o barvě z hlediska historického, o vývoji barevných varhan a o psychologických vlastnostech jedenácti základních barev. Tématem druhé kapitoly je poměrně vzácný jev známy pod jménem Synestezie - což je neurologická kondice umožnující vnímat barvy při poslechu hudby, nebo při čtení písmen čí čísel. Někteří skladatele, hudebnící a spisovatele měli tuto schopnost. Budu podrobnější pojednávat o dvou skladatelech pro které měla barva prominentní roli v jejich kompozicích: Alexander Skrjabin a Olivier Messiaen. Třetí kapitola pojednává o velkém "malíři hudby" Claudem Debussym, který vytvořil nesmírně koloristická díla a který měl velký zájem o vizuální umění. V poslední kapitole budu pojednávat o různých pianistech a o jejich názorech na klavírní zvuk a na produkci barev a témbru. Přílohy obsahují tabulky ilustrující psychologických vlastnosti tónin a různé kontrastující analogie barev a tónin. Zde také najdeme mnoho nákresů a fotografií.
- Jurčík Vlastimil: Magisterský koncertJurčík, Vlastimil(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- KoncertSmitková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- KoncertČáp, Rebecca(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-14
- Proměny klavírní estetikyJurčík, Vlastimil(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Práce mapuje souvislosti mezi estetikou a klavírním uměním tak, aby bylo možné uvědomit si pokud možno všechna úskalí práce na interpretaci klavírních děl, za účelem přenosu jejich podstatné, tedy estetické povahy. Po ohledání základního materiálu v obecné kapitole o estetice, vybírající z této nauky to podstatné, co bude k pochopení dalších kapitol potřeba, následuje průzkum proměn specifické estetiky klavírní, rozdělený do tří základních pohledů. Interpret, posluchač i pedagog se ve svých rolích dotýkají stejných problémů, ale dívají se na ně z jiných úhlů. Pochopení těchto odlišností a specifických principů uvnitř jednotlivých oblastí může pomoci v jejich vzájemné komunikaci. Poslední kapitola, o komunikaci, se tedy zaměří opět na celek, ve kterém tyto úhly pohledu existují vedle sebe a zachovávají umění živou součástí člověka.
- Úvod do hudební kinesiologieSmitková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Hudební kinesiologie využívá stejných metod jako Aplikovaná kinesiologie, která spojuje poznatky tradiční čínské medicíny se západní medicínou a psychoterapií.Tato diagnostická metoda vychází z toho, že každá skupina svalů lidského těla má vztah k dalším částem těla - k jednotlivým orgánům, žlázám, kostem a krevnímu oběhu. Slabost svalu může tedy signalizovat problém jinde v těle. Díky svalovému testu se dá zjistit, kde a v čem problém spočívá a co tělo potřebuje ke zlepšení stresové situace. Hudební kinesiologie se zabývá energetickými průběhy v těle, snaží se o uvolnění blokád a o harmonizaci energetického toku. Kromě svalového testu využívá dále integraci mozkových hemisfér, časovou regresi, ale také barvy, symboly a pohybová cvičení. Je určena jak profesionálním hudebníkům, tak amatérům, studentům hudby i učitelům. Nabízí pomoc při řešení typických problémů, umožňuje určit původ blokád a zmírint stres při vystoupení. Nabízí nová východiska k hudebnímu vyjádření, dennímu cvičení a usiluje o jednotu těla, duše a ducha. Práce vysvětluje nejdříve oblasti, které jsou nutné k pochopení metody - meridiány, funkce mozkových hemisfér apod. Dále se zabývá tématy jako je kreativita, umělecká motivace, puls v hudbě, vztah barvy a tónu. Kromě toho přináší i nové pohledy na intervaly, tóniny, zaobírá se tématy jako je tréma, jednotlivá fáze vystoupení, vztah posluchače k hudbě, přijetí kritiky. Práce také obsahuje některá hudebně-kinesiologická cvičení.