Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) by advisor "GUŠTAR, Milan"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Metody modulační syntézy zvukuVaniš, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-08Práce si klade za úkol popsat jednotlivé metody syntézy zvuku, které využívají modulaci jeho parametrů v čase. Vysvětluje, jak se liší jednotlivé metody, jak v barvě zvuku, tak ve svém principu a praktickém využití. Uvádí také nejběžnější zvukové efekty, které využívají modulaci. Poukazuje na podobnosti, ale i rozdíly mezi syntetickým zvukem a zvukem akustických hudebních nástrojů. Zaměřuje se také na společensko-historický kontext syntézy zvuku a vývoj elektronických hudebních nástrojů. Cílem práce je seznámit hudebníka s tvůrčím využitím zvukové syntézy s důrazem na modulační syntézu. Součástí práce je také experiment, který zkoumá hranici mezi modulačním efektem a modulační syntézou. Práce je doplněna o obrazovou přílohu.
- Význam mikrofonních předzesilovačů a jejich kreativní využití při nahrávání hudbyHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají mikrofonní předzesilovače na hudební nahrávku, na jakém zvukovém materiálu je jejich vliv nejvíce patrný. Působení mikrofonních předzesilovačů je zjišťováno pomocí měření několika vybraných modelů. Výstupem měření je závislost harmonického zkreslení na vstupní úrovni signálu a frekvenční průběh druhé a třetí harmonické složky zkreslení. Dále je součástí práce poslechový průzkum, který má ukázat, zda a jak jsou vnímány rozdíly mezi jednotlivými typy mikrofonních předzesilovačů na vybraných ukázkách.