Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) by advisor "URBAN, Ondřej"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Digitálne ovládanie audio zariadeníSýkora, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Táto bakalárska práca si kladie za úlohu priblížiť vznik a praktické využitie digitálnych ovládačov audio zariadení, pomôcť pochopiť ich funkčnosť a technické možnosti, popísať dizajnové princípy a vývoj ovládačov ako produktov a zhrnúť potenciál aktuálnych možností v tejto oblasti.
- Granulární syntéza a její aplikaceSklenář, André(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce si klade za úkol popsat princip granulární syntézy, historii jejího vývoje a jednotlivé aspekty granulárního syntezátoru. Jejím cílem je seznámit hudebníka, skladatele či zvukaře s jejími detaily a zkonsolidovat znalosti technicky znalého uživatele či vývojáře hudební techniky. Práce u čtenáře předpokládá základy fyzikálních vlastností zvuku a jeho digitální reprezentace, stejně jako teoretické základy softwarové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje teoretickým vlastnostem granulární syntézy a jejím použití v historii hudby i dnešní době. Druhá část představuje pratickou ukázku aplikace granulární syntézy ve formě zvukového zásuvného modulu v několika formátech a názorné ukázky jeho použití.
- Nahrávání bicích nástrojůKrůšek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-08Práce se zabývá zvukovým obrazem soupravy bicích nástrojů (dále jen bicí soupravy) a jeho přenesením do podoby nahrávky. Zaměřena je však především na samotný nahrávací proces a srovnání vnímání tohoto procesu ze strany bubeníka a zvukaře. Práce obsahuje krátkou historii bicí soupravy a jejího snímání, také však dnešní nejvyužívanější způsoby nahrávání tohoto nástroje. V druhé části pak pomocí rozhovorů s bubeníky a zvukaři zachycuje, jestli a jakým způsobem se jejich pohledy na danou problematiku mohou lišit. Cílem této práce je tedy analýza vzájemné spolupráce bubeníků a zvukařů, jejich odlišných zkušeností, přístupu a očekávaného zvukového výsledku při nahrávacím procesu.
- Pro Tools – historie, možnosti a srovnání s vybranými DAWČermák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-06Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem světového standardu v nahrávacím průmyslu – programem Avid Pro Tools. Nahlédnutí do historie této aplikace a společnosti, která za ní stojí, nám umožňuje objevit úskalí a nesnadné cesty prvotních pokusů o přenos komplexní práce se zvukem do domény osobních počítačů. Historický vývoj nám kulminuje ve výčet současného stavu platformy a nastíní i směry, kterými se do budoucna ubírá. Ani konkurence nezůstane opomenuta – ostatní DAW programy přispěly do světa zpracování zvuku nemalým dílem a v poslední kapitole se jim proto náležitě pověnujeme a vztáhneme ve srovnání jejich vývoj zpět k Pro Tools. Cílem práce je edukovat profesionální i amatérskou zvukařskou veřejnost o historii tohoto programu (jež doposud nebyla uceleně publikována v českém jazyce) a přinést příchozím studentům katedry zvukové tvorby příručku pro rychlý start v nově akreditovaném, eponymním předmětu.
- Stereofonní záznam akordeonuYasinski, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-21Tato práce popisuje konstrukční a zvukové vlastnosti akordeonu, základní principy stereofonního záznamu, a hlavně je zaměřená na porovnání stereofonních systémů složených z mikrofonů s kardioidní směrovou charakteristikou pří nahrávání sólového akordeonu.