Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) by advisor "Zikmund, Tomáš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Balkův odkazMikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Jedná se o auditivní zpracování romaneta Jakuba Arbese Svatý Xaverius v podobě rozhlasové hry. Autor (Tomáš Mikyška) vytvořil nejprve vlastní adaptaci literární předlohy, poté výsledný tvar. V díle je užito dialogů, vlastní hudby i ruchů, které byly natáčeny v různých lokalitách pro konkrétní potřebu této hry. Herecké stránky se ujali studenti Katedry alternativního a loutkového herectví z Divadelní fakulty AMU.
- Jakub Hadraba_:_Hudební nahrávkaHadraba, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Hudební nahrávka - baryton, klavír
- Jakub Stratílek: Hudební nahrávkaStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Antonín Dvořák - Smyčcový kvartet d moll, op. 34 Interpreti: Sedláčkvo kvarteto (I. housle - Sedláček Michal, II. housle Kočová Kristýna, viola - Vladimír Michal, cell - Chudý Karel
- Úvod do problematiky nahrávání v autentických akustických prostoráchStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Tato písemná práce monitoruje jednotlivá specifika vzniku zvukových nahrávek mimo nahrávací studio, tedy v autentických prostorách koncertních sálů, zámků, klášterů, chrámů apod. Jsou zde uvedeny hlavní argumenty na obhájení a osvětlení tohoto způsobu práce, dále jaký je vztah nahrávané hudby k akustickému prostoru, hlavní kritéria pro hodnocení prostoru a jeho působení na interpreta včetně estetických hledisek. Popsány jsou také podstatné zásady pro výběr autentického prostoru vzhledem k nahrávané hudbě a jejímu slohovému období. Kapitola o technickém vybavení demonstruje hlavní rozdíly vybavení klasického nahrávacího studia a nahrávání mimo studio z pohledu záznamu, filosofie mixáže i použití směrových charakteristik mikrofonů. Na základě těchto odlišností poté práce upozorňuje na důležitost přípravy před natáčením, na otázky ohledně improvozované zvukové režie a v závěru se věnuje problematice rušivého hluku z okolí.
- Úvod do problematiky nahrávání varhanBejčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-20Cílem této práce je nastínění některých problémů nahrávání varhan. Pojednává jak o natáčení sólového nástroje tak o natáčení varhan s jiným nástrojem či nástrojovou skupinou. Nejsou zde opomenuty ani malé přenosné varhany. V práci jsou zmíněny typy mikrofonů, jejich umístění i následné zpracování nahraného signálu. Je zde shrnuta historie a struktura tohoto královského nástroje a práce obsahuje i popis některých známých českých nástrojů včetně odkazů na jejich dispozice. Velké množství fotografií pomáhá osvětlit některé termíny a ukazuje některé ověřené metody natáčení. Nahrávání varhan je ale velmi rozsáhlým tématem, a tato práce je pouze úvodem do této problematiky.