Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Czumalo, Vladimír"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Česká reklamní fotografie v období normalizace (Podniky zahraničního obchodu)Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01Práce se zabývá situací a specifikami české reklamní fotografie v období normalizace. Přibližuje ji prostřednictvím sondy do produkce českých fotografů pracujících pro podniky zahraničního obchodu. Mapuje funkci a strukturu těchto podniků, okolnosti zadávání zakázek, schvalovací a honorářovou praxi a další styčné plochy mezi reklamou určenou pro zahraničí a dobovou organizací výtvarného života. Obsahuje také přehled fotografů, kteří pro podniky zahraničního obchodu pracovali, výběr ze záznamů rozhovorů s některými z nich a ilustrativní náhled do dobových projektů
- Dvojice Jasanský - PolákSouček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-09Práce je monografií Autorské dvojice fotografů Lukáše Jasanského a Martina Poláka.
- Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-05Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
- Ivan Pinkava a Adi NesFaukner, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Cílem diplomové práce je konfrontovat dva fotografy, českého Ivana Pinkavu a izraelského Adi Nese, prostřednictvím různých měřítek a kritérií. Oba se zabývají inscenovanou fotografií, parafrázují ikony evropské obrazové tradice a užívají obrazové citace biblických scén, velkých příběhů a mýtů evropské kultury. Úvodní část práce je zařazuje do širší souvislosti postmoderního umění a vymezuje, v čem jsou si jejich díla blízká. Druhá část se zabývá formálními aspekty, například stavbou obrazu a charakterem nasvícení. Závěrečná část zkoumá významovou rovinu jejich přístupů. Konkrétněji odkrývá jejich odkazy a reference k malbě, k jiným fotografiím a ke kinematografii.
- Státnický portrét po nástupu fotografieBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-05Zobrazení státníka jako vrcholného představitele státu je jedním ze základních způsobů komunikace moci. Na základě teoretického vymezení a rozboru spole-čenské role státnického portrétu ukazuje tato práce formou případových studií konkrétní příklady nakládání s tímto fenoménem v rámci různých státních zřízení. Práce dokládá, že podoba těchto portrétů je dána i silnou malířskou tradicí, kte-rou zásadním způsobem obměňuje až nástup fotografie v průběhu 2. poloviny 19. století. Ústředním tématem tohoto textu je fenomén fotografického státnic-kého portrétu, v jehož konkrétní podobě se projevuje především kontext jeho vzniku a nároky, které jsou kladeny na jeho vizuální stránku jako na symbol ak-tuální politické moci.