Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "MYSLÍK, Jiří"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Digitální kino a DCPVotýpka, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-20Tato práce pojednává o cestě výroby digitální filmové kopie DCP a možnostech její prezentace v kvalitním digitálním kině standardu DCI. Zprvu se zabývá obecnými úvahami nad moderními médii a vývojem sdělovacích prostředků a posléze komplexně zkoumá problematiku celého výrobního řetězce a jednotlivých aspektů, které mají vliv na výsledek úspěšného zpracování a předvedení díla v co možná nejvyšší estetické kvalitě. Práce přistupuje k otázkám vyvíjejícího se standardu digitálního kina objektivně i subjektivně. Snaží se popsat veškerou související problematiku. Hledět do budoucna a snažit se poučit z chyb minulých, např. omezených možností televizního sdělování a končícího fenoménu filmové kopie. Práce upozorňuje na smysl otázek spjatých s digitální kinematografií a vysokým rozlišením 2K a 4K, jež nahrazuje vysoce kvalitní standard 35mm kopie. Norma DCI, kterou se nyní promítání řídí, má poměrně velkou toleranci, která způsobuje možnost nedokonale vybavených a nastavených kin. Role kameramana tedy končí opět tam, kde jeho práce obvykle začíná, u stroje, který mění binární kód na analogový proud paprsků tvořících na filmovém plátně perfektní obraz. Velmi podstatnou částí této práce je její praktická část, výzkum provedený v pěti institucích, kterým byl dodán test DCP, jež byl zdokonalován na základě konzultací s operátory těchto jednotlivých Postprodukcí v Praze a následně jimi proveden export do kontejneru DCP2K pro další zkoumání. Technická příloha testu je na přiloženém DVD.
- Obrazové senzory v kameramanské praxiPospíšil, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-22Souhrn a popis jednotlivých typů digitálních obrazových senzorů, jejich vlastnosti a využití těchto znalostí při práci kameramana.
- Současné kamery v digitální kinematografiiVlnas, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-11Obsahem bakalářské práce je porovnání nejpoužívanějších digitálních kamer současnosti v oblasti profesionální kinematografie, ale i v oblasti nízkorozpočtových projektů. Nebudou ale pouze popisovány technické rozdílnosti a parametry jednotlivých typů, jakými jsou rozlišení, velikost senzoru nebo rychlost snímání. Hlavním těžištěm práce budou praktické kvalitativní testy parametrů, které bývají
- Technické prostředky stylizace obrazuTodorov, Simon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-12Tato bakalářská práce rozebírá problematiku stylizace obrazu skrz technické stránky. Jednotlivé stylizace nejsou popsané. Rozebrány jsou pouze prostředky a je-jich vliv. Rozděleny na dvě jako produkční a postprodukční, jsou popsané jednotlivé klíčové body a techniky, se kterými kameraman zachází. Postupně jsou uvedeny ja-ko související s každým prostředkem parametry, a jaké problémy mohou vyvstat. U každé problematiky je zahrnuta informace, jakým způsobem to ovlivňuje finální vý-sledek. Jsou popsané jevy s toho vyplývající, a nutné změny v postavení kamera-mana jako součásti kinematografie. V práci je zahrnuta kratší úvaha o problémech, tykajících se natáčecích postupů a postprodukčních postupů, prezentaci a archivace.
- Užití Log gamma křivek a jejich vliv na výsledný obrazPecka, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-27V profesionální digitální kinematografii se dnes ve většině případů natáčí do takzvaných logaritmických obrazových profilů. Cílem této bakalářské práce je popsat, jak tyto profily fungují, jak se s nimi pracuje při natáčení a postprodukci, jaké mají výhody a tyto poznatky doložit na praktické části, která porovnává výstupy konkrétních profesionálních kamer v logaritmických a lineárních profilech.
- Záznamové formáty s různými metodami a stupni kompreseSýkorová, Zdena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-22Filmový obraz je tvořen celou řadou vizuálních výrazových prostředků, které souvisí s aranžmá snímané scény, což je zřejmé. Použitá technologie snímání je neméně důležitým parametrem a výrazovým prostředkem. S tím souvisí volba záznamového formátu, který dál ovlivňuje možnosti postprodukce a tím i výsledný filmový obraz. Teoretická část této práce má za cíl představit vznik digitálních dat a záznamové formáty, do kterých se tato data ukládají. Z důvodu enormního objemu však bývají zatíženy kompresí. Komprese – co to je, proč ji potřebujeme, jak vzniká, co způsobuje? a hlavně: Jaká míra kompresních artefaktů je pro diváka akceptovatelná? To je otázka, na kterou odpovídám v praktické části bakalářské práce. Zúžila jsem pozornost na formáty Apple ProRes a H.264, které jsou v praxi často využívané v různých podobách a mohu s nimi v rámci dostupných kapacit pracovat. Pomocí subjektivního hodnocení expertní skupinou (metoda DSIS) sleduji zhoršení kvality obrazu způsobené kompresními artefakty výše zmíněných formátů. Z výsledků je patrné, že snižování datového toku vede ke zvýšení četnosti artefaktů, především u formátu H.264.
- Zdroje světla a jejich využití v kameramanské praxiAdam, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-13Teorie světla- fotometrické jednotky, teplota chromatičnosti; Konstrukce filmových lamp- open face, fresnell; Světelné zdroje- žárovka, HMI, fluorescenční zdroje, LED, halogenové zdroje, keramic, Dedolight, Jemmball; Mobilní aplikace, PocketLD, Helios