Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Myslík, Jiří"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- 3 D kinematografie v kameramanské praxiTichovský, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-22Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla. Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce. Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích. Osnova: 1)základní principy stereoskopie 2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti 3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti 4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV 5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči 6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu 7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana 8)natáčení 3D v domácích podmínkách 9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl Zdroje: Petr Páta, ČVUT Galli 3D Vladimír Smutný, AČK Jiří Myslík, AČK Antonín Weiser, AČK American Cinematographer magazine internet
- 3 D snímání a vjem virtuálního prostoru při projekciMoulis, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-22Tato bakalářská práce pojednává o principu 3D snímání a vytváření iluze prostoru v projekci. Seznamuje čtenáře psychofyziologií prostorového vidění a technickými aspekty stereoskopického snímání a předvádění. Vysvětluje propojenost celého výrobního řetězce počínaje snímáním a stereoskopickou projekcí konče. Podává čtenáři přehled o dnes využívaných systémech v kinech, o pozitivech a negativech a nabízí jejich srovnání. Práce se podrobně věnuje experimentům, při kterých bylo nasnímáno několik modelových situací a na nichž se prokázaly či odhalily některé zákonitosti, které mohou být v další tvorbě užitečným vodítkem při přípravě natáčení stereoskopického snímku.
- Korekce obrazu - primární a postprodukčníPtáčník, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Primární korekce obrazu použitím filtrů, rozdělení filtrů (CTO, CTB) obecný přehled, primární korekce obrazu pomocí nastavení elektronické televizní kamery, blokové schéma zapojení jedné a více kamer do televizního řetězce, gamma korekce. Postprodukční barevné korekce, obecný přehled používaných systémů pro barevné korekce obrazu, historický vývoj systémů, přechod na nelineární systémy pro korekci obrazu, výhody nelineárního zpracování obrazu, bitová hloubka zpracování obrazu, Trojúhelník Mezinárodní komise pro osvětlování, trichromatičtí členitelé, nové elektronické filmové kamery, formáty záznamu, přechod na HDTV vysílání, kamery HDTV, stupně komprese dat MPEG II/RAW data, nové televizní kamery, Parametry CRT, LCD monitorů, korekce obrazu při živém vysílání.
- Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředekStretti, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Tato práce se zabývá ostrostí a neostrostí z různých úhlů pohledu. V první části se seznámíme se stavbou oka, jeho fyziologickými a psychofyziologickými vlastnostmi, i s jeho vadami. V další části se budeme zabývat pohledem na toto téma z pohledu fotografického zobrazování ? optické zobrazení vůbec, ostrost obrazu a její různé typy a využití, rozlišovací schopnost a vady objektivů a podobnost těchto vad s vadami oka. V poslední části se budeme zabývat tímto tématem jako výrazovým prostředkem a možností využití ostrosti i neostrosti v různých případech a podobách.