Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "BROŽKOVÁ, Jana"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Anglický roh - dějiny a literatura nástrojeKopicová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Název mé bakalářské práce je: Anglický roh-dějiny a literatura nástroje. Práci rozděluji do šesti kapitol. V první kapitole píši o předchůdcích skupiny dvouplátkových nástrojů, ve druhé kapitole o historii anglického rohu, ve třetí o barokním typu anglického rohu-oboe da caccia. Čtvrtá kapitola pojednává o sólové a komorní literatuře anglického rohu, v páté kapitole píši o využití anglického rohu v symfonickém orchestru a v opeře, kde jsem zařadila i notové ukázky. Poslední šestá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější výrobce anglických rohů v dnešní době. Má bakalářská práce by měla být přínosem pro hráče dřevěné dechové harmonie.
- Hobojová tvorba českých skladatelů v 18. stoletíVávrová, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-01Tato práce se zabývá hobojovou tvorbou českých skladatelů 18. století. Jejím cílem je uvést skladatele i jejich díla do širšího povědomí, neboť mnohá byla zapomenuta. Zaměřila jsem se na hobojové koncerty, sonáty, kvartety a okrajově komorní skladby napsané pro hoboj či jeho příbuzné nástroje. K tomu jsem využila všechny dostupné prostředky: literaturu, internet, nahrávky a notové materiály. Práce zahrnuje také rozbor Koncertu Es dur pro anglický roh a orchestr, který byl inspirací k napsání této práce. Nelze se obejít bez nástinu doby a politické situace, neboť její vliv na tehdejší hudebníky byl často velmi významný. Řeší též otázku jejich časté emigrace do zahraničí i to, proč byli čeští skladatelé takovým přínosem pro vývoj evropského raného klasicismu. Vytkla jsem si za cíl vytvořit nejen přehled o hobojové tvorbě těchto autorů, ale stručnými životopisy zobrazit i jejich osobnosti. Při studiu materiálů jsem postupně dospěla k poznání, že mnohá díla jsou skutečně velmi hodnotná a – dle mého názoru – neprávem opomíjená.
- Hudba v terezínském ghettu za 2. světové války se zaměřením na komorní tvorbuTipková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-14Tato bakalářská práce se věnuje hudbě v terezínském ghettu za druhé světové války. Z důvodu historického kontextu, je ze začátku uvedena situace Židů na počátku druhé světové války. Poté je pozornost zaměřena na terezínské ghetto a hudební život probíhající za jeho zdmi. Druhá část se podrobněji zabývá terezínskou komorní hudbou. Pozornost se věnuje také čtyřem hlavním skladatelům ghetta (Viktor Ullmann, Pavel Haas, Hans Krása, Gideon Klein) a jejich vztahu ke komorní hudbě. Práce zachycuje jejich komorní díla psaná na svobodě i za zdmi terezínského ghetta.
- Klement Slavický a jeho Suita pro hoboj a klavírBílá, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-04Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Klementa Slavického se zaměřením na jeho Suitu pro hoboj a klavír. Snahou je zde přiblížit osudy perzekuovaného skladatele, jehož skladby se i přes nevůli politického režimu dokázaly prosadit v zahraničí a o jehož životě i díle je toho málo k nalezení. Rozbor Suity pro hoboj a klavír má pomoci dalším interpretům tohoto díla k jeho pochopení a nastudování. K práci byla pro lepší názornost a pro představu díla vytvořena studiová nahrávka.
- Nové trendy a možnosti ve výrobě hobojových strojkůChudá, Dorothea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04V následující práci jsou podrobně popsány způsoby pěstování, vlastnosti a nejznámější výrobci hobojového dřeva. Jednu podkapitolu tvoří pojednání o tom, jak dřevo vybírat a zpracovávat. Na to navazuje kapitola o třech největších výrobcích hobojového příslušenství - nejprve životopisy, následně stroje. Ty jsou rozděleny do tří skupin - stroje pro hrubé zpracování, jemné zpracování a měření vlastností dřeva. V poslední části práce je popsána stavba strojku, druhy výřezů a praktické otázky a odpovědi typu – „Co dělat když…?“ Práce je zakončena krátkým zamyšlením autorky nad výhodami a nevýhodami nastupujícího fenoménu plastového strojku.