Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "MALIMÁNEK, Karel"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- Česká filharmonie a její tubistéPatcelt, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Česká filharmonie a její tubisté. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o historii orchestru a jejich významných dirigentech. Ve druhé kapitole představuji jednotlivé tubisty, kteří byli v České filharmonii stálými hráči. Druhou kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Třetí kapitola je věnována rozhovoru se současným tubistou České filharmonie Karlem Malimánkem. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi dirigentů a tubistů České filharmonie.
- Česká tubová koncertní literaturaAdamec, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-11V této práci se zabývám skladbami českých autorů, ve kterých vystupuje tuba, nebo tuby jako sólový nástroj. Na následujících několika stranách se můžete dočíst množství informací o skladbách nejrůznějších žánrů, od dechovky přes skladby tzv. vážné hudby až po jazz. Kromě faktických informací týkajících se vzniku jednotlivých kompozic, či okolnostech premiér, zde naleznete také krátké medailony shrnující životopisy dotčených skladatelů. Za obzvláště přínosnou považuji sekci nazvanou SLOVO AUTORA, ve které cituji informace, které mi o skladbách řekli sami jejich tvůrci.
- Čeští skladatelé pro tubu se zaměřením n a Férii Pavla Nováka - Zemka a Concertino Evžena ZámečníkaSalajka, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-05Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na české skladatele pro tubu se zaměřením na Feérii Pavla Nováka Zemka a Concertino Evžena Zámečníka. Mým cílem bylo shromáždit informace z oblasti historie nástroje po dnešní podobu, metodiky hry na tubu, české tubové školy, českých skladatelů pro tubu až po díla, která jsem podrobně rozebíral. Snažil jsem se ve své práci poctivě postupovat a srozumitelně vyjadřovat. Práce je rozdělena do několika kapitol, které v některých případech obsahují i podkapitoly. První kapitola se věnuje historii nástroje až po současnost. Druhá kapitola popisuje metodiku hry na tubu. Třetí kapitola je o české tubové škole. Čtvrtá kapitola se jmenuje "Česká sólová literatura pro tubu". Pátá a šestá kapitola se zabývá skladateli Pavlem Novákem ? Zemkem, Evženem Zámečníkem a rozebírá jejich díla.
- Historický vývoj tubyMüller, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tématem této bakalářské práce je Historie tuby. Cílem této práce je přiblížit čtenářovi kompletní historii a postupný vývoj aţ k dnešním moderním nástrojům. Jednotlivé kapitoly obsahují historické etapy, v jejich podkapitolách je pak chronologicky seřazený vývoj tubových nástrojů, které jsou pak důkladně popsány. Pro ilustraci jsou připojeny jednotlivé obrázky nástrojů pro lepší přehled v evoluci tuby.
- Metodika hry na tubu pro začátečníkyZdráhal, Evžen(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Metodika hry na tubu pro začátečníky. Práce pojednává o vývoji tuby od historie až k modernímu nástroji. Dále o tubě a metodických postupech, které jsou podloženy mými vlastními vědomostmi, zkušenostmi a názory. Jednotlivé kapitoly přináší stručný popis základních metod hry na tubu. Ke každé kapitole je připojeno praktické cvičení k lepšímu pochopení a zvládnutí tubové problematiky. Pro ilustraci jsou přiloženy obrázky historických nástrojů, popis částí tuby, držení těla hráče při hraní a pozice nátrubku a nátisku.
- Rozbor vybraných sólových skladeb pro tubu a jejich porovnáníChmelař, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Ve své práci se věnuji rozborům vybraných sólových skladeb pro tubu. Díla, které jsem si pro bakalářskou práci vybral, jsou: Capriccio od Krysztofa Pendereckého, Alarum od Edwarda Gregsona, Encouters II od Williama Krafta a Triumph of the demon gods od Johna Stevense. Rozbor této sólové tvorby zahrnuje životopisy skladatelů, popis skladby, formální a harmonický rozbor.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.
- Zahraniční tvorba pro tubu (Západní Evropa a USA)Lasák, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Skladby pro tubu jsou součástí hudební literatury od vynálezu nástroje po dnešní dny. Tuba je rovnocenný hudební nástroj ve srovnání s ostatními nejen dechovými hudebními nástroji a to jak v sólové hře, tak i v orchestru. Historie tuby obsahuje její vývoj nejen na evropském, kontinentu a britských ostrovech, ale i v USA. Hudební literatura pro tubu je obsáhlá nejen v oblasti vážné, ale i populární, lidové hudbě a jazzu.