Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Malimánek, Karel"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Anglická tubová školaŠčurek, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Bakalářská práce je zaměřena na anglickou tubovou školu. Obsah práce je rozdělen do čtyř velkých kapitol, jež jsou dále děleny do podkapitol, a doplněny poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola popisuje historii a vývoj tuby. Zaměřuje se na nástroje, které byly vytlačeny a nahrazeny tubou - serpent, ofikleida a ruský fagot. Druhá kapitola přibližuje významné skladatele anglické tubové školy 20. století Ralpha Vaughana Williamse a Edwarda Gregsona. Třetí kapitola popisuje nevýznamnější tubové koncerty výše uvedených autorů, a to tubový koncert Ralpha Vaughana Williamse, který složil roku 1954, a tubový koncert Edwarda Gregsona, který složil roku 1976. Tyto koncerty se považují za nejhranější a nejznámější na světě. Čtvrtá kapitola podává základní informace o významných interpretech anglické tubové škole John Fletcher, Patrick Harrild, James Gourlay a Philip Bramwell Catelinet.
- Jiří Genrt: Bakalářský koncertGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- John Williams: Koncert pro tubu a orchestrGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Ve své práci se věnuji americkému skladateli Johnu Williamsovi a jeho Koncertu pro tubu a orchestr. První kapitola popisuje Williamsův život od začátků jeho umělecké dráhy až po současnost. V jejích podkapitolách přibližuji jeho rozsáhlou filmovou a koncertní tvorbu, Williamsovi skladatelské úspěchy a významná ocenění. Druhá kapitola obsahuje historii a formální rozbor koncertu pro tubu a orchestr. Dále se zde věnuji interpretační problematice tohoto koncertu a nahrávce významného současného norského tubového virtuose Oysteina Baadsvika.
- Přibík J.: Bakalářský koncertPřibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Radek Jíša: Bakalářský koncertJíša, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-07
- Ščurek L. : Bakalářský koncertŠčurek, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010Přibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
- Způsob správného dýchání při hře na dechové nástrojeJíša, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-07První kapitola stručně srovnává hru na žesťové, dřevěné dechové nástroje a zpěv a porovnává zdroj vibrací. Druhá kapitola se věnuje stavbě dýchacího systému, funkcemi orgánů a jejich použití při dýchání. Třetí kapitola pojednává o vlivech vzduchového tlaku, o vitální kapacitě a velikosti nádechu. Také poskytuje přehlednou tabulku vitální kapacity. Čtvrtá kapitola popisuje procesy, které potlačují dýchání a dává rady jak se těmto zlozvykům vyvarovat. Pátá kapitola pojednává o psychologii dýchání a především dává rady, které jsou důležité pro správné dýchání. Šestá kapitola popisuje dechové pomůcky a také způsoby jejich použití. V poslední sedmé kapitole naleznete dechová cvičení vhodná pro denní použití.