Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies by advisor "BLAŽÍČEK, Martin"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Digitální archivace, případová studie sbírky CASStrnad, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-26Diplomová práce ve své první části pojednává příklady nejlepší praxe, standardy a doporučené postupy týkající se archivace audiovizuálního a mediálního umění. Její druhá část spočívá ve využití závěrů z části první pro popis sbírky Centra audiovizuálních studií, popis a evaluaci zvoleného řešení včetně návrhu dalšího rozvoje. První část práce má charakter teoreticko-přehledový, druhá část je případovou studií, přičemž zpracovaná teoretická část se snaží brát v úvahu především takové aspekty problematiky, které jsou pro případovou studii využitelné a nebo pro ni poskytují dostatečný kontext. Práce využívá jako základní rámec referenční model Otevřeného archivního informačního systému (OAIS).
- Glitch v umění a jeho vývojZábrodský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-09Práce se zaměřuje na vývoj umění pracující s technologickou chybou nazývanou glitch. V celé škále od hudebních počátků ve kterých se termínu glitch začalo používat až po současný multidisplinární stav. Není opomíjeno ani zmínění teorii týkajících se glitche a toho, jak lze chápat jeho význam v rámci kultury, společnosti i historie umění. Glitch je ze své podstaty závislý na technologických podmínkách doby svého vzniku a v práci je tak ponechán prostor i popisu etablovaných metod práce s narušováním datových toků a výsledků těchto zásahů, nicméně jsou popsána i východiska těchto metod a je nastíněn jejich vnitřní princip, jež je možno nalézt v současné době v nových způsobech jeho chápání a využití. Práce se tak věnuje spíše historii glitche než jeho novým podobám, nicméně je završena popisem asimilace jeho estetiky, spíše než principů, masovou kulturou a tím způsobenou změnou jeho estetické funkce v daných popkulturních kontextech.
- Remediace jako tvůrčí metodaBílková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Ve své bakalářské práci vykládám termín remediace z pohledu umělce. Text zahrnuje konfrontaci s texty teoretiků Jay Davida Boltera a Richarda Grusina. Obhajuji zde tvrzení, že remediace je tvůrčí proces. Vycházím z přesvědčení, že umělec nehledá nejnovější médium, ale médium nejpřiléhavější tématu díla. Na začátku vykládám pojem médium a charakterizuji remediaci jako proměnu aury. A vysvětluji termín aury jako subjektivní vztah umělce či diváka/návštěvníka galerie k médiu. Nesoustřeďuji se na technické parametry, ale na dojem, který mění médium vytvořeného díla. Práce zahrnuje vybrané příklady ze současné tvorby s užitím metody remediace.