Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies by advisor "PETŘÍČEK, Miroslav"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Elektrické podniky hlavního města Prahy a filmová avantgardaKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-09Cílem diplomové práce, která vychází z výzkumu archivního materiálu a dobových periodik, je popsat vztah mezi Elektrickými podniky hlavního města Prahy a československou avantgardou ve 20. a 30. letech 20. stol. Elektrické podniky hlavního města Prahy daly formou pravidelně zadávaných reklamních zakázek vzniknout několika výjimečným filmovým a intermediálním projektům, jako např. filmu Praha v záři světel (1928), světelně-kinetické plastice Zdeňka Pešánka (1930) nebo krátkému experimentálnímu filmu Světlo proniká tmou (1931). V podnikovém archivu se kromě produkční dokumentace nachází několik nerealizovaných scénářů, které vypovídají mnohé o vztahu mezi reklamou a uměním v meziválečném období. Autorka kriticky analyzuje roli Elektrických podniků coby mecenáše avantgardy, zdůrazňuje obecně rozšířenou dobovou fascinaci elektrifikací, osvětleným velkoměstem a novými formami veřejně sdíleného prostoru.
- Strach z hypotetické otázky: Co kdyby?Nicolaides, Sylvia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-09Cílem této práce je prozkoumat a rozebrat hodnotu hypotetické otázky (Co kdyby?) v reálné skutečnosti a vliv, který má na vědomé uznání významu informací v rámci filozofie a psychoanalýzy.
- Svět bez slunceRoček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-27Práce, Svět bez slunce, má za cíl vysvětlit, jaký je vztah mezi pojmem rány, paměti a velké trhliny dějin ve filmu Sans Soleil. Paměť je vždy ve vztahu k času, neboť vzpomínat mimo čas nelze. Prostředkem analýzy je Deleuzova interpretace času jako krystalu a pojetí přirozeného světa Merleau-Pontyho. Ukáži, že film Sans Soleil (Jako metafilm La Jetée) představuje paměť, kterou cestujeme mezi polaritami: amnézií a nemožností zapomenout. Podobných polarit je ve filmu více: prožívaný a chronologický čas, virtuální a aktuální vzpomínka, člověk a svět. Mezi těmito dvojznačnostmi vzniká ve světě trhlina, která představuje ránu, jíž Markerův filmový svět trpí a skrze kterou je možné melancholii filmařova univerza vysvětlit.
- Svoboda proti programní formě totalityMocňák, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Zkoumání "svobodného software" na základě pokusu jeho vymezení vůči ideologiím a totalitním principům. S ohledem na defi- nici termínu svobody obecně. Svobodného v rámci a aktu osvobození, ale i principu demaskování a znevažování podstaty své vlastní exis- tence. Poodkrývání svobodného software v jeho historickém, socio- technologickém kontextu, respektive jeho vztahu k vývoji.