Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "BENDOVÁ, Helena"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Animace ve službách současného nezávislého queer filmuHosenseidl, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-17Tato práce se zabývá současným nezávislým animovaným filmem rozvíjejícím zastřešující téma sexuálních menšin a snaží se definovat dílčí témata, kterým se tvůrci věnují. Vychází z předpokladu, že animace coby jedinečná odnož audiovizuálního umění používá k vyprávění příběhů, charakterizaci postav a interpretaci idejí vlastní specifický soubor postupů a technik, kterým se odlišuje od filmu hraného, a tím umožňuje jiný pohled na queer tematiku ve filmu. Cílem práce je tyto postupy popsat v kontextu queer obsahu a na příkladech jednotlivých filmů ukázat jejich využití z řemeslně-uměleckého hlediska. Pro účely této práce a vzhledem k jejímu zamýšlenému rozsahu byla z jejího konceptu vynechána japonská anime tvorba coby samostatný audiovizuální fenomén.
- Fan fiction se zaměřením na Mary SueKabelková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-17Bakalářská teoretická práce s názvem Fan fiction se zaměřením na fenomén Mary Sue se zabývá fanouškovskými literárními texty primárně vycházejícími z již existujícího díla. Tento text si klade za cíl představit historii fan fiction, její specifika a vztah autora původního díla k pisateli fanfikce. Nastíněna je i právní problematika ohledně legality samotných fan fiction povídek. Hlavní pozornost je ale věnována konceptu "příliš dokonalé hrdinky", která se často objevuje ve fanouškovských textech. Ve světě fan fiction se tato postava, jež je leckdy čtenářsky "k nesnesení", označuje jako Mary Sue. Nejdůležitější rysy tohoto fenoménu budou prakticky ukázány na třech českých fanouškovských povídkách ze světa Harryho Pottera. Na jejich základě dojde i k subjektivnímu vymezení tří základních typů Mary Sue.
- Hrdinky v celovečerních filmech Jessicy HausnerovéKolářová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Téma bakalářské práce zní: Ženské hrdinky v celovečerních filmech Jessicy Hausner. Jessica Hausner (1972) je rakouská režisérka a scenáristka. Na svém kontě má čtyři celovečerní snímky - Lovely Rita (2001), Hotel (2004), Lurdy (2009) a Šílená láska (2014). V práci se snažím analyzovat, zda jsou hrdinky aktivní či pasivní - zda o svém směřování sami rozhodují, nebo zda se nechávají vést ostatními. Pokouším se pojmenovat způsoby, kterými je této aktivity (či pasivity) dosahováno.
- Ideologie v životopisných filmech o Nursultanu NazarbajevoviJussupov, Insar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Tato bakalářská práce se zaobírá kultem osobnosti v životopisných filmech a seriálu o současném kazašském prezidentovi Nursultanu Nazarbajevovi. Jádro práce tvoří narativní analýza, jež si klade za cíl prozmoumat rysy kultu osobnosti, které se v dílech objevují. S přihlédnutím na poznatky z oblasti kulturálních studií se v práce píše o tom, jak se tato díla snaží ideologicky na diváka působit. Na příkladech se v práci ukazuje, jak ideologie ve filmu diváka oslovuje a jaká kulturní specifika by případný divák měl mít, aby díla působila tak, jak autoři zamýšleli. V poslední části se rozebírá, jaký typ prezidenta dle zkoumaných děl Nursultan Nazarbajev je.
- Mad men: štúdia jedného seriáluNevolníková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18V bakalárskej práci Mad men: štúdia jedného seriálu, pojednávam o podmienkach, ktoré viedli k vzniku a výrobe seriálu Mad men. Doraz pritom nedávam len na ideový vznik a kreatívny proces, ktorý je za seriálom, ale aj na produkčné podmienky, ktoré seriálu umožnili vzniknúť a udržař si svoju kvalitu.
- Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávěníMoravec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-15S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní narativní principy uplatňovat i ve filmovém vyprávění.
- Rozprávač v novele Muž, který spí Georgesa Pereca a jej filmovej adaptáciiKlasová, Terézia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-27Táto práca sa venuje analýze a komparácii rozprávača v novele Un homme qui dort Georgesa Pereca a rovnomennej filmovej adaptácii Bernarda Queysanna s ohľadom na naratívne sprostredkovanie tém prázdnoty, radikálneho odmietania a existenciálnej voľby hlavného hrdinu. K danému zámeru je spočiatku pristupované prostredníctvom interpretácie ústredných tém vychádzajúcich z diela Martina Bubera. Prostredníctvom rozboru kompozičných elementov novely sa táto práca ďalej zaoberá naratologickou analýzou rozprávača v druhej osobe (opierajúc sa predovšetkým o koncepty autoriek Fludernik a Kacandes), ktorého chápe ako naratívny aspekt významne tvarujúci sprostredkovanie ústredných tém novely a amplifikujúci ich pôsobivosť. Práca s rozprávačom v novele je porovnávaná s prácou s rozprávačom vo filmovej adaptácii, sústrediac sa na formálne, resp. dramaturgické zmeny a špecifiká filmového jazyka, vychádzajúc z konceptov Bordwella a Gunninga. V závere sú zistené skutočnosti reflektované z naratologických a literárnovedných perspektív.