Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Dufek, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský filmový scénář: KitkaNowak, Agata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20"Smrt je zlo - tak bozi uznali: vždyť, kdyby byla krásná, sami by zmírali." (Sapfó) V záhrobí není odpočinku. Svět živých je moc lákavý na to, aby se mrtví spokojili s klidem věčnosti. Na život Kitky padl stín mramorové desky, která zabila její matku. Po letech izolace od světa příchází čas pro střet se sebou samotnou. Čelit dospělosti je mnohem těžší, když se do všeho pletou živí a mrtví členové rodiny, tajemná věštkyně a první nesmělá láska.
- Bakalářský filmový scénář: Odrazy zvukůBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Bakalářský filmový scénář: PropuštěníHöschl, Patrik(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Jan se podívá na člověka, a hned o něm něco ví. Mirek udělá padesát tisíc voltů úplně v klidu a troufá si i na víc. Hráč, který nikdy neprohraje zbytečný souboj, prohrává mnohem víc než tuší. Mesiáš, který má moc vše napravit, může kdykoliv ztratit chuť. Příběh o vině, opouštění a zapomínání se odehrává v před-apokalyptické Praze, kde se večerní zprávy stávají realitou.
- Bakalářský scénář: Režná nitMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Chantal AkermanPařízková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V předkládané práci se zabývám autorským stylem režisérky Chantal Akermanové v jejích dvou filmech Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles a Là Bas. Tyto dva snímky jsou v obsáhlé filmografii Akermanové stěžejními z několika důvodů. Cílem této práce je najít společné jmenovatele těchto dvou naprosto odlišných filmových děl, která jsou rozdílná svou délkou, způsobem narace, dobou vzniku, velikostí štábu a tématem. V obou filmech se jedná o hlavní ženskou postavu, která je uzavřená v prostoru svého domova (u Down There jde o přechodný domov) a příliš nevychází ven. Obě hrdinky se plně noří do rutiny denních prací, která jim slouží jako určitá terapie, aniž by si to samy připouštěly. Zároveň chci vycházet z teorie posttraumatické stresové poruchy (PTSD), která je z chování hrdinek patrná a oba filmy jsou velmi dobrým příkladem vyrovnávání se s touto poruchou.
- Detektivní žánr a budování napětí ve filmech Petra SchulhoffaSoukupová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tato práce se zabývá žánrem detektivky a budováním napětí ve třech detektivních filmech Petra Schulhoffa. Snaží se popsat pravidla konstrukce dobrého detektivního příběhu a režijní a scénáristické postupy při budování napětí ve filmu.Detektivky Petra Schulhoffa se v dobovém kontextu vymykají svou vizuální autentičností, dodržováním pravidel detektivního žánru a právě napětím, které navozuje neopakovatelnou atmosféru.
- Dexter - nový typ hrdinyTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Tato práce se zabývá americkým televizním seriálem Dexter, konkrétně jeho hlavní postavou. Snaží se popsat zejména způsob, jakým tvůrci ustavují zvláštní vztah mezi postavou sériového vraha a divákem, kdy ho "nutí" s tímto společensky nepřijatelným vrahem sympatizovat. Snaží se pojmenovat některé prostředky, kterými je toho docilováno - ať už v rámci práce scenáristů nebo širšího popkulturního kontextu.
- Fenomén "Král Šumavy" a ideologie (ve) filmuHořava, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato teoretická bakalářská práce se zajímá o jeden z nejslavnějších, nejpopulárnějších, a také nejkontroverznějších filmů československé provenience padesátých let ? o film Král Šumavy. Tento film je populární díky svému preciznímu a nápaditému řemeslnému uchopení, ale stejnou měrou je kvůli své ideologické náplni kontroverzní. Tato práce se jej pokouší nahlédnout z hlediska historického i z hlediska dnešní doby. Analyzuje jej, respektive jeho části, a jeho kontext. Uvažuje dosažená zjištění a konfrontuje je s obecnými či obvyklými výklady komunistických myšlenek. Nakonec se zaměřuje na problém ideologie /ve/ filmu a kinematografii jako celku.
- Filmy s tematickou poruchy příjmu potravyMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Hrdinové v barvách Zhanga YimouBernardová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Práce Hrdinové v barvách Zhanga Yimou se věnuje třem filmům z dílny tohoto renomovaného režiséra. Hrdina, Klan létajících dýk a Kletba zlatého květu jsou epické velkofilmy, které kombinují bojové umění s principy dramatu a filosofie. Příběhy jsou pak podpořeny výraznou barevnou stylizací, jejímiž principy se práce zabývá. V Hrdinovi se barvy v příběhu vyskytují systematicky podle předem daného grafu. V Kletbě zlatého květu jde o boj dvou protikladů ? zlaté a stříbrné - a Klan létajících dýk je laděn do barev přírodních. Práce rovněž zkoumá symboliku užitých barev v čínském i západním pojetí a otázku, zda je tato symbolika srozumitelná pro evropského diváka a jakým způsobem mu zpřístupňuje východní myšlení a záměr režiséra.
- Komiksový film očima "čtenáře"Liška, Eugen(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-21
- Oranžový pokojTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Rudolf Mach není zrovna vaším typickým "sousedem od vedle". Vede samotářský život ve svém odlehlém domě nedaleko lesa a jediné vzrušení a dobrodružství nachází leda tak v sešitových vydáních Čtyřlístku, která si po večerech pročítá. Jeho práce, spočívající v tom, že jako zástupce Českých drah informuje rodiny poškozených o dlužných částkách, které podniku vznikly vinou smrti člena rodiny, mu v očích lidí na sympatiích taky nepřidává. Jeho život dostane smysl až s příchodem Julie, jedné z jeho "klientek", do které se na první pohled zamiluje. Rozhodne se ji unést do svého "oranžového pokoje", který pro ni vytvořil ve svém sklepě. Věci se ale začnou komplikovat a Rudolf Mach do oranžového pokoje přivítá nakonec úplně jiného "nájemníka" - sám sebe.
- Scénář: Jan ProcházkaHulík, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- Svět mrtvých George A. RomeraHájek, Bruno(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- TeďPodzimek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Novinář je herec, novinář je kazatel. A David je novinář. Televizní reportér. Každý den vypráví jiný příběh. Po drobných se rozdává, až nakonec zjistí, že není. Jistě, má otce, to přece dokazuje, že ve skutečnosti existuje. Ale jinak k nikomu nic necítí. Přesněji řečeno, má rád svůj byt. A Audrey Tautou. Herečku, kterou zná z filmů a plakátů. Jenže jí nikdy nepotká. Ledaže by ji potkal? V televizi jde přece všechno. Stačí tam pracovat. Připustit si, že všechno, co se děje, se děje jen teď? Teď? A teď.
- Tvorba polské režiséra Felikse FalkaNowak, Agata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20
- Undergroundový komiks a jeho filmová zpracováníBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Ve své práci se zabývám především tím, jaké možnosti dává alternativní nebo undergroundový komiks filmovým tvůrcům z hlediska jejich adaptování. Mým původním záměrem není pouze porovnání filmových adaptací a jejich předloh, ale i jakési srovnání různých adaptačních přístupů různých autorů. V první části své práce se snažím trochu utřídit a ujasnit pojmy, které popisují alternativní komiksovou tvorbu a také objasnit, co taková alternativní komiksová tvorba vlastně znamená. Protože se zabývám komiksem alternativním, který není v Čechách příliš znám, pokusila jsem se o částečné shrnutí jeho vývoje a spolu s tím se snažím trochu nastínit tématiku a podobu takových děl. To je podle mého názoru jediný způsob přiblížení možností nebo zdrojů inspirací, jakou taková díla mohou nebo nemusí filmovým tvůrcům nabídnout. Ve druhé části se pokouším o jakési srovnání dvou filmů, které jsou vlastně jedinými dostupnými adaptacemi alternativního komiksu. Nejedná se ale o rozbory filmů, jde spíše o srovnání celkového pojetí díla a porovnání struktury filmové adaptace a předlohy.
- UranHakl, Vilém(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Katolický jáhen a jeho manželka Lucie, psycholožka, se pod příslibem kariérního vzestupu vydávají do prapodivného hornického města jménem Smolinec, jemuž se již dlouhá desetiletí všichni duchovní vyhýbají. Jejich úkolem je obnova dávno zapomenuté farnosti. Jak však s tímto úkolem souvisejí monsignorovy jizvy, červené ještěrky posedlé chutí antikoncepce, nebo tajemství Izaiášova pramene? Příliš pozdě si jáhen s Lucií uvědomí, že čím více si toto místo snaží podrobit, tím větší nad nimi získává moc.
- Wes Anderson jako součást dnešní popkulturyHruška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Ve své práci se věnuji osobnosti režiséra a scenáristy Wese Andesona a jeho dílu. Především pak jeho třem filmům: Rushmore (česky Jak jsem balil učitelku), The Royal Tenenbaums (česky Taková zvláštní rodinka), Life Aquatic with Steve Zissou (česky Život pod vodou). Je jen málo režisérů, jejichž styl je rozpoznatelný po několika záběrech. Wes Anderson takovýmto režisérem je. Je považován za originálního auteura, jakých si cenila Francouzská nová vlna. Je pokračovatelem takových režisérů jako jsou Jean Renoir, Orson Welles, Louis Malle, Francois Truffaut, Peter Bogdanovich či Martin Scorsese. Je cinefilem, jehož dílo je plné odkazů na díla těchto režisérů. Cituje záběry, kopíruje styl, přebírá jména a kostýmy, či si rovnou vypůjčí postavu ze svého oblíbeného filmu. Jako správný auteur dohlíží Anderson na každou část svého díla. Od výstavby záběrů, přes výběr kostýmů a hudby, až po volbu fondu titulků. Míra intertextuality je díky tomu v Andersonově díle obrovská a nekončí jen u filmových odkazů. Nalezneme u něho literární odkazy (Francis Scott Fitzgerald, J. D. Salinger, Julius Verne), hudební odkazy (Beatles, Rolling Stones, Velvet Undeground and Nico), odkazy na komiksy (Peanuts), či fotografie (estetickou inspirací jsou fotografie Jacquese Henriho Lartiguea). Právě množstvím intertextuality v Andersonově díle se ve své práci zabývám. Rozebírám jednotlivé složky Andersonova díla a přibližuji čtenáři jeho styl. Anderson čerpá z popkultury, ve které vyrostl a vytváří z ní svůj osobitý a nostalgický svět, kterým formuje současnou popkulturu.
- Způsob realizace scénáře u bratří CoenůŽváček, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21