Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "KAJÁNKOVÁ, Lucia"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Český kriminální seriál: ScénáristéKnéblová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Tato práce se zabývá českým kriminálním seriálem se zaměřením na osobnost autora scénáře. Proto obsahuje přehled autorů scénářů veškeré československé a české tvorby v rámci žánru kriminálního seriálu od roku 1968 až do současnosti. Zároveň se zabývá současným televizním prostředím na poli seriálů – soustředí se na roky 2016 a 2017 a poskytuje přehled o seriálech, které ve zmíněných letech měly svou premiéru. Tyto seriály vytvářejí kontext pro zkoumané kriminální seriály, jejichž autory jsem oslovila pro účely poslední, praktické části. Ta se zabývá tím, za jakých podmínek současné české kriminální seriály vznikají.
- Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachnaPetrová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Tato bakalářská práce se věnuje filmové adaptaci klasické divadelní hry. Na základě představení jedné předlohy (Ibsenovy Divoké kachny) a analýzy a vzájemného srovnání dvou z ní vycházejících snímků (Divoké kachny - 1984 a Dcery - 2015) se snaží nalézt a popsat možnosti adaptačního přístupu k tomuto specifickému typu předlohy.
- From good guy to psychoKuskova, Ksenia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-09Bakalářská práce analyzuje vývoj protagonisty v první řadě seriálu Mindhunter. Definuje pojem tradičního hrdiny v narativním příběhu a nastiňuje teorii cesty hrdiny Christophera Voglera. Věnuje se charakteristice antihrdiny jako jednoho z typů protagonistů. Práce se také zabývá obecnou definicí filmového žánru a stanoví základní rysy detektivního filmu a policejního dramatu. Stručně uvádí charakteristické vlastnosti protagonisty policejního dramatu. Cílem práce je demonstrovat, jak se z původně kladné postavy agenta Forda stane padouch, charakterizovat vývoj Holdena Forda z hlediska modelu cesty hrdiny a ukázat, v čem seriál Mindhunter splňuje a v čem porušuje žánrové konvence policejního dramatu.
- Melancholia (2011) jako obraz ženské psychické nemociAntoňáková, Natália(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Tato práce analyzuje psychologii, rodičovské komplexy a mentální poruchy hlavních ženských postav filmu Melancholia režiséra Larse von Triera. Opírá se o literaturu zaměřenou na psychoanalýzu z pohledu rodičovských komplexů, ale i o texty filmových teoretiků. Zkoumá, jak lze vystavět filmovou postavu na jejím psychologickém profilu a také to, zda-li film Melancholia poskytuje jistou formu obrazu ženské psychické nemoci.
- Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých letDvorská, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-07Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.
- Netradiční vyprávěcí postupy ve starších filmech Atoma EgoyanaKováříková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Starší tvorba kanadského režiséra s arménskými kořeny, Atoma Egoyana, se vyznačuje velmi specifickými vyprávěcími postupy, které fungují coby postupně se rozkrývající rébus (lidských vztahů). Jedná se o nechronologické mozaikové struktury složené z paralelních, propletených linií postav, kterým se přitom ve výsledku daří odvyprávět kompaktní silná dramata se specifickou atmosférou. Těmto narativním strukturám se ve své práci chci věnovat a rozkrýt jejich fungování. Konkrétně budu zkoumat stavbu tří Egoyanových filmů (Exotica, Sweet Hereafter a Felicia´s Journey). A budu se snažit zjistit, nakolik se v nich použité postupy opakují a zda by v tom případě mohly být i zobecnitelné a nápomocné pro další tvůrce.
- Od postavy k příběhuBělorová, Klára-Noemi(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Cílem této práce je zodpovědět otázku, na jakých formálních a obsahových principech jsou vystavěny tři celovečerní filmy německé filmařky Maren Ade Les pro stromy, Všichni ostatní a Toni Erdmann. K výběru těchto filmů mě vedl hlavně zájem o hlubší porozumění fungování tzv. character driven vyprávění, filmů založených na podrobném prokreslení charakterů a vzájemných vztahů ústředních postav. Z výraznosti protagonistů filmů Ade jsem usuzovala, že by character driven vyprávěními mohly být. V závěru této práce se tak na základě východisek dramaturgických analýz výše jmenovaných filmů zabývám také tím, zda jimi opravdu jsou a jaký to má vliv na jejich působení na diváka.
- Sitcomová sémantika a syntaxe v seriálu KosmoStarečková, Věra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Tato bakalářská práce si klade za cíl vysledovat sémantické a syntaktické znaky sitcomového žánru v českém seriálu Kosmo z roku 2016. V první části je napřed představen sémanticko-syntaktický přístup k žánru Ricka Altmana a posléze stanovena obecná sémantika a syntaxe sitcomového žánru. V rámci samotné žánrové analýzy Kosma je sledováno, do jaké míry seriál sitcomové znaky naplňuje a k čemu případné odchylky od sitcomového žánru slouží. Z analýzy vyplývá, že přestože tvůrci pracovali s výraznými sitcomovými prvky, seriálu dominuje satirický žánr, který znemožňuje naplnění sitcomové syntaxe.