Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Oddělení zvukové tvorby / Sound production by advisor "URBAN, Ondřej"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Digitálne ovládanie audio zariadeníSýkora, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Táto bakalárska práca si kladie za úlohu priblížiť vznik a praktické využitie digitálnych ovládačov audio zariadení, pomôcť pochopiť ich funkčnosť a technické možnosti, popísať dizajnové princípy a vývoj ovládačov ako produktov a zhrnúť potenciál aktuálnych možností v tejto oblasti.
- Granulární syntéza a její aplikaceSklenář, André(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce si klade za úkol popsat princip granulární syntézy, historii jejího vývoje a jednotlivé aspekty granulárního syntezátoru. Jejím cílem je seznámit hudebníka, skladatele či zvukaře s jejími detaily a zkonsolidovat znalosti technicky znalého uživatele či vývojáře hudební techniky. Práce u čtenáře předpokládá základy fyzikálních vlastností zvuku a jeho digitální reprezentace, stejně jako teoretické základy softwarové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje teoretickým vlastnostem granulární syntézy a jejím použití v historii hudby i dnešní době. Druhá část představuje pratickou ukázku aplikace granulární syntézy ve formě zvukového zásuvného modulu v několika formátech a názorné ukázky jeho použití.
- Nahrávání bicích nástrojůKrůšek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-08Práce se zabývá zvukovým obrazem soupravy bicích nástrojů (dále jen bicí soupravy) a jeho přenesením do podoby nahrávky. Zaměřena je však především na samotný nahrávací proces a srovnání vnímání tohoto procesu ze strany bubeníka a zvukaře. Práce obsahuje krátkou historii bicí soupravy a jejího snímání, také však dnešní nejvyužívanější způsoby nahrávání tohoto nástroje. V druhé části pak pomocí rozhovorů s bubeníky a zvukaři zachycuje, jestli a jakým způsobem se jejich pohledy na danou problematiku mohou lišit. Cílem této práce je tedy analýza vzájemné spolupráce bubeníků a zvukařů, jejich odlišných zkušeností, přístupu a očekávaného zvukového výsledku při nahrávacím procesu.
- Normalizace hlasitosti zvukového signálu v digitálních médiíchBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-06Práce se zabývá problematikou normalizace hlasitosti a její implementace v digitálních a především internetových médiích. Shrnuje současné poznatky o měření hlasitosti a zabývá se dopodrobna nejrozšířenějším systémem pro měření hlasitosti podle ITU-R BS.1770. Rozebírá strategie normalizace a zkoumá příčiny nejednotných hlasi- tostních standardů mezi médii. Popisuje způsoby normalizace hlasitosti vybraných in- ternetových služeb a hlasitostní standardy některých služeb byly ověřeny experimen- tálně. Práce také nabízí vhled do důsledků problematiky v práci zvukových mistrů.
- Odposlechové systémy při live ozvučeníNavrátil, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-22Tato práce nabízí pohled do problematiky odposlechových systémů při live ozvučených akcích. Zabývá se vznikem, historií a vývojem pódiových odposlechů. Přináší podrobný přehled o jednotlivých komponentech, mezi něž patří mixážní pulty, odposlechové reproboxy, in-earové systémy a bezdrátový přenos zvuku. Neopomíjí téma latence, kterou způsobují digitální zvukové systémy, a ochrany sluchu během vystoupení. Pomocí dat ze dvou dotazníků přináší náhled do praxe s odposlechovými systémy českých zvukařů a hudebníků. V některých případech nabízí informace z profesionálního prostředí od zvukaře s dlouholetou praxí. Zvukaři preferují mix odposlechových cest z monitorového pultu, v praxi však výrazně převažuje míchání odposlechů z FOH pultu. Preference vystupujících umělců tíhnou k používání in-earových systémů. Během vystoupení jako hlavní odposlechový systém stále mírně dominují odposlechové reproboxy. Odposlechové systémy v dnešní době nabízí vystupujícím umělcům mnohdy vyšší zvukový komfort, než má publikum, pro které vystupují.
- Pro Tools – historie, možnosti a srovnání s vybranými DAWČermák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-06Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem světového standardu v nahrávacím průmyslu – programem Avid Pro Tools. Nahlédnutí do historie této aplikace a společnosti, která za ní stojí, nám umožňuje objevit úskalí a nesnadné cesty prvotních pokusů o přenos komplexní práce se zvukem do domény osobních počítačů. Historický vývoj nám kulminuje ve výčet současného stavu platformy a nastíní i směry, kterými se do budoucna ubírá. Ani konkurence nezůstane opomenuta – ostatní DAW programy přispěly do světa zpracování zvuku nemalým dílem a v poslední kapitole se jim proto náležitě pověnujeme a vztáhneme ve srovnání jejich vývoj zpět k Pro Tools. Cílem práce je edukovat profesionální i amatérskou zvukařskou veřejnost o historii tohoto programu (jež doposud nebyla uceleně publikována v českém jazyce) a přinést příchozím studentům katedry zvukové tvorby příručku pro rychlý start v nově akreditovaném, eponymním předmětu.
- Současný stav problematiky hlasitosti zvukového signáluKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-12Práce se zabývá dlouhodobě se zhoršující situací v oblasti hlasitosti a dynamického rozsahu zvukových signálů, a to jak signálů distribuovaných na klasických nosičích, tak těch šířených pomocí vysílání, ať už rozhlasového, televizního nebo internetového. Diskutuje příčiny a důsledky současného stavu. Problematika je totiž naprosto obecná a dotýkající se skutečně každého posluchače a diváka. Velmi nevyrovnaná hlasitost vysílání a odstrašující stav některých nahrávek vydávaných u hlavních vydavatelství jsou terčem stížností již delší dobu. Až v současnosti se objevují metody jak situaci zlepšit, těm je také věnována podstatná část práce a s jejich pomocí jsou ukázány vzorové nevhodné případy.
- Stereofonní záznam akordeonuYasinski, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-21Tato práce popisuje konstrukční a zvukové vlastnosti akordeonu, základní principy stereofonního záznamu, a hlavně je zaměřená na porovnání stereofonních systémů složených z mikrofonů s kardioidní směrovou charakteristikou pří nahrávání sólového akordeonu.