Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "HLAVICA, Lukáš"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Herecká práce a její proměny v rámci hereckých disciplínJeřábek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-17Diplomová práce se zabývá proměnami herecké práce napříč hereckými disciplínami. Autor si klade za cíl prozkoumat způsob využití divadelně jevištní teorie mimo divadelně jevištní prostředí. Teoretickou část opírá o práci K. S. Stanislavského, M. Čechova a D. Donnellana, přičemž u každé z osobností se snaží definovat přístup k roli a tvorbě postavy jakožto k základu herecké práce. Metody a přístupy plynoucí z teoretické části pak porovnává se svou praktickou hereckou zkušeností. Snaží se přijít na způsob, kterým je tato teorie využita při hraní v klasickém divadle, před kamerou a v imerzivním divadle. Snaží se nalézt a definovat společné jmenovatele herecké práce napříč disciplínami a jejich vliv na užití metod, které jsou skrze teorii nabízeny.
- Herecká práce v modelových podmínkách školy a v profesionálním divadleBarešová, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-01-10Ve své diplomové práci se zpočátku věnuji důvodům, proč jsem se hereckou cestou vydala. Poté se vyjadřuji k disciplinovanosti a morálce při práci a popisuji své pocity na konkrétních příkladech. V dalších částech vykresluji zkoušení, způsob práce a její reflexi ve školním divadle DISK a ve Švandově divadle. V poslední části se pak vzhledem k popsaným zkušenostem snažím zaujmout postoj, zorientovat v situaci, ve které se ocitám a najít smysluplné východisko.
- Individualita a kolektiv v rámci herecké tvorbyŠindelářová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-01-09Cílem této práce je především uchopení pojmů individualita a kolektiv v rámci herecké tvorby, prolínání těchto motivů a obzvláště jejich reflexe v průběhu studia oboru činoherního herectví na pražské DAMU a vývoj těchto tendencí napříč jednotlivými obdobími studia. Také se pokouší o náhled dané tématiky v rámci sezónního působení ve školním divadle Disk, a to především v kontextu procesu zkoušení jednotlivých absolventských inscenací. Text umožňuje náhled do uzavřeného světa hereckého ročníku a jeho ambicí je především objektivní popis vývoje této specifické skupiny od prvního do posledního absolvovaného akademického roku. Zároveň je zde nahlédnuta i herecká zkušenost z mimoškolních prací, a to především pro srovnání s ročníkovou tvorbou, jejími postupy a specifiky. Teoreticky se snaží opírat nejen o literaturu zabývající se divadelním prostředím a inscenační praxí, ale i o základní odborné psychologické, sociologické a filosofické vnímání pojmů kolektiv a individualita.
- Možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupiněKrippnerová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-24Cílem této práce je hledat možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupině. Klade otázky, jak může herec nebo skupina tvůrčí potenciál podporovat, nebo ho naopak zavírat. Pojmenovává, jaké překážky je třeba překonávat a jaká pravidla je třeba dodržovat, aby tento organismus zdravě fungoval. Práce poskytuje náhled do uzavřené divadelní skupiny Gruppo Jobel, nabízí porovnání se zkušenostmi ze studií na pražské DAMU v oboru činoherní herectví a opírá se o nastudovanou literaturu. Výsledky této práce umožňují především inspiraci pro další tvůrčí činnost, která může pozitivně ovlivňovat průběh zkoušení divadelních inscenací.
- Překonávání hranic vlastního já při tvor bě postavyHušek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-26Analyzováním autorových osobních zkušeností práce zkoumá, za jakých okolností je potřeba překonávat hranice vlastní přirozenosti v zájmu vytvoření postavy a jak tvorba postavy napomáhá vlastnímu vývoji herce jako osobnosti.
- Psychická zátěž v herectvíBartoš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Předmětem této práce je psychická zátěž působící na herce při výkonu jeho profese. Přibližuje téma psychické zátěže v obecné rovině, její kategorizaci, příčiny a okolnosti jejího vzniku a reakce, které v organismu vyvolává při krátkodobém i dlouhodobém působení. Zvláštní pozornost je věnována zvládání zátěže a mechanismům její intervence i prevence. Na těchto teoretických základech jsou zkoumány zátěžové pracovní podmínky v herectví včetně osobnostních rysů herců, které mohou zvyšovat riziko vzniku zátěže. Dále jsou rozebrány některé konkrétní zátěžové fenomény, se kterými se herec může setkat, a své místo má v textu i úvaha nad podstatou a významen psychické zátěže v herectví.
- Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorbyAdamczyk, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-14Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.