Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "ADÁMEK, Jiří"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Aktivizace divákaJedinák, Boris(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Bakalářská práce se zabývá tendencí aktivizace diváka ve vybraných inscenacích vzniklých ve Spojených státech amerických v šedesátých letech (skupin Performance Group, Living Theatre), v inscenaci Augusta Boala, v níž uplatňuje metodu divadla fórum, a v inscenacích ze současné české divadelní scény (Petra Tejnorová – YOU ARE HERE, Linda Straub – Busking un/limited, Lukáš Brychta - Pomezí). Skrz jejich analýzy autor reflektuje vlastní projekty vzniklé během bakalářského studia na KALD DAMU, v nichž divák zaujímal i jinou roli než jen úlohu recipienta divadelního díla.
- Mezi divadlem a výtvarnou instalacíSceranková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27V této bakalářské diplomní práci se budu zabývat divadelní scénografii jako autonomní složkou představení. Tento princip popíšu na základě druhé absolvenstké inscenace skončí to ústa v divadle Disk v sezóně 2016/2017. V úvodu představím experimentální poezií jako základní východisko představení. To zahrnuje základní principy vizuální, fónické, konkrétní a konceptuální poezie, jakož i konkrétní metodologie vybraných tvůrců – Jiřího Valocha, Ladislava Nováka, Ladislava Nebeského a Zdeňka Barborky. Popíšu, jakým způsobem jsem tyto principy intergovali do představení. Posléze se budu věnovat filosofickým východiskům představení. V druhé části se budu věnovat využití každodenního objektu v divadle, který se v představení pohybuje na pomezí mezi rekvizitou a ready made. Uvedu paralely a rozdíly mezi využitím objektu v divadle, muzeu a galerii. V následující části se budu zabývat, jakým způsobem jsme integrovali principy installation art do představení, jakými jsou fousace, decentralizace a účast diváka. V předposlední části popíšu tvorbu Ervina Wurma, jakožto umělce, který se pohybuje mezi objektem, sochou a instalací. Budu se věnovat zejména jeho sérií One Minute Sculptures, ze kterých jsme v představení čerpali insipiraci. Dále budu analyzovat principy dekonstrukce, absence a přístupu ke slovu jako k objektu v tvorbě Jána Mančušky, která pro nás rovněž představovala důležité východisko pro vytvoření scénografie jako autonomní složky. V závěru shrnu, styčné plochy a rozdíly mezi postupy divadla a vizuálního umění a co pro mne z této zkušenosti vyplývá do budoucnosti.
- Můj vztah k loutceValášková, Edita(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Tato bakalářská práce má za cíl zreflektovat mé divadelní zkušenosti, ať už divácké, nebo herecké v loutkovém a objektovém divadle. Popisuji rozdíl vztahu k loutce, která je předem vyrobená, a k té, kterou si vyrobím sama. Popisuji, jaká byla moje cesta k loutkovému divadlu, proč jsem se pro něj rozhodla, proč jsem ho na chvíli opustila a jak jsem se k němu nakonec vrátila.
- Rozlož mě.Vápeníčková, Karin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-15Tato bakalářská práce pojednává o rozkladu textu na divadle v kontrastu či souladu s autorčiným osobnostním a tvůrčím rozkladem během herecké studijní cesty. Teoretická východiska definovaná pojmy složenými z citací z umělecké i odborné literatury jsou pilíři, které protkávají praktické zkušenosti z divadelní praxe uvnitř studijního procesu. V průběhu se text práce rozkládá, skládá, dokládá a nakládá s informacemi tak, aby bylo nalezeno východisko a cíl výzkumu. Snaží se odhalit vztah života a konce, vztah divadla a herce, vztah práce k autorce i čtenáři.
- Rytmus a humorJeřábek, Eliáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-18V této bakalářské práci jsem se pokusil nastolit základní vztah mezi rytmem a humorem a zkoumat jejich propojenost v různých divadelních i nedivadelních žánrech. V první části jsem se zaměřil na teoretickou podstatu obou pojmů zvlášť, poté na jejich syntézu a následnou aplikaci v konkrétních autorských dílech.
- Skrze vrstvyNahodilová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-16V této bakalářské práci autorka shrnuje své dosavadní poznatky o práci s různými sociálními vrstvami, konkrétně práci s dětmi a práci s mentálně postiženými lidmi. Popisuje tyto zážitky na základě osobních, praktických zkušeností s dětským souborem a se souborem mentálně znevýhodněných lidí. Popisuje, jakým způsobem jsou si tyto různé skupiny podobné, v čem jsou rozdílné a jaký přínos tato práce má.
- Veni, vidi, audivi: Divadlo jako kompozice.Šklíbová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-16Ve své bakalářské práci se zabývám partiturami a jejich možném využití v procesu a záznamu divadelní tvorby. V první části práce se zabývám třemi příklady přístupu k záznamu: partitura jako text (Ursonate Kurta Schwitterse), partitura jako obraz (Trio Milana Adamčiaka) a partitura jako návod (Water Walk Johna Cage). Jednotlivé jazyky se snažím dešifrovat z pozice interpreta. V druhé polovině práce se z pozice autora snažím získané zkušenosti formulovat ve vztahu k vlastním partiturám.