Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "JIŘIČKA, Lukáš"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo na doslechTomšů, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Autor práce se zabývá sound designem se zaměřením na divadlo. Téma je vztaženo k autorské inscenaci Rest In Noise (autorský tým: Jan Tomšů, 3. roč. Scénografie ALD, Štěpán Lustyk, 3. roč. Herectví ALD a Jakub Frank, 2. roč. mgr. Teorie a dějiny výtvarného umění, UPOL), které tematizuje zvukovou složku a zkoumá vztah zvuku a diváka-posluchače. Práce obsahuje také výzkum potenciálního užití zvuku v divadle doplněného o příklady divadelní praxe zejména v českém prostředí.
- Hrací plocha jako zdroj divadlaErbes, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Tato bakalářská práce se zabývá aktivizací diváka. První část zkoumá otázku naladění divákova vnímání na základě návodů a básní. Druhá část se zabývá participací založenou na rekonstrukci válečných konfliktů. Třetí část se věnuje participaci bez vytváření rolí. Práce vychází z autorových projektů, ke kterým hledá paralely nejen z oblasti divadla, zkoumá různé koncepty zapojení diváka do vzniku díla, rozpouštění hranice mezi autorem a recipientem.
- Sám sobě divákem, divákem sebe samaMenoušek, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-15V této bakalářské práci se autor zabývá rolí diváka a jeho zapojením do představení. Charakterizuje diváctví v kontextu sociálních médií a jeho paralely s diváctvím živého umění. Konkrétní možnosti diváctví a jeho prolínání s aktérstvím autor ukazuje skrze reflexi vlastních scénických projektů selfie chi a Das Theaterstück. Záměrem je ukázat možnosti práce s diváctvím a odpovědět na otázky: Kde jsou hranice diváckého zážitku? Jaký impuls ze strany tvůrce představení je potřebný k vytvoření diváckého (divadelního) zážitku? Může se v jedné osobě spojit perfomer a divák?