Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "LJUBKOVÁ, Marta"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- A osel funěl na mé herectví.Šafařík, Denis(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-15Práce je především koncipována jako reflexe studia na DAMU. Na několika vybraných hereckých workshopech autor mapuje svůj osobnostní a herecký vývoj. Jako pomyslné završení toho vývoje považuje autor výstupní klauzurní inscenaci Breivik, kterou ve své práci reflektuje s akcentem na hledání hereckého stylu, práci v kolektivu a práci s režisérem. Poslední část práce se zabývá komparací výstupní klauzury Breivik a první mimoškolní spolupráce v inscenaci divadla Komedie A osel na něj funěl.
- Čas a jevištní realitaKrušinová, Marie Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-17Tato bakalářská práce se zabývá pojetím času v divadelně uměleckých tvarech. Na poli tanečního happeningu Momentum sleduje efekt změněného vnímání času a klade si otázky týkající se významové hodnoty samotné délky představení. V dalších částech se zabývá kontrastem slow artu a zrychlené doby stejně tak jako uvádí rozdíl mezi různými zkušenostmi časového trvání. Poslední kapitola se věnuje reflexi klauzurního představení, které se dotýká tématu svobody běžného konání, stejně tak jako klade otázky týkající se vnímání času z pohledu diváckého i autorského. Klíčová slova
- Divadelní prvky v katolické liturgii.Říhová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-16Jádrem bakalářské práce je analýza římsko-katolické mše v její současné podobě tzn. po II. vatikánském koncilu. Důraz je kladen na české prostředí, ve kterém je každodenně celebrována. Jelikož katolický obřad podléhá konkrétním pravidlům, která se zpřítomňují při jeho realizaci, rozhodla jsem se tato pravidla analyzovat z hlediska performativity. Cílem práce je zjistit, jaké divadelní prvky jsou v katolické liturgii uplatňovány (bez ohledu na jejich transcendentní rozměr), a jakým způsobem se mezi ně dá umělecky vstoupit.
- Divadelnost barokaKotrbová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-19Ve své práci se zabývám divadelností barokního slohu. Považuji ji za zásadní vlastnost tohoto období, jeho umění a svým způsobem i myšlení. V práci se tento názor pokusím doložit. Na příkladu tří církevních staveb na území Čech a Moravy dokazuji svá tvrzení a vysvětluji, v čem tato divadelnost spočívá. K rozboru záměrně volím tři velmi odlišné stavby – kostel sv. Michaela v Brně, Svatou Horu v Příbrami a poutní chrám Panny Marie Dobré rady u Nových Hradů. Čím více se od sebe jednotlivé stavby liší, tím širší možnosti při dokazování tvrzení mi skýtají.
- Herec a jeho zdrojeMensdorff-Pouilly, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá možným nežádoucím vlivem zdrojů, které herec využívá ke své práci. Pátrá po specifických důvodech zpomalení dynamiky tvůrčího hereckého procesu. Zvažuje předpoklad, že některé znalosti a dovednosti jsou pro herce v jistých případech přítěží. Snaží se zjistit, zda tomu tak skutečně může být a jak takové situace případně prakticky řešit. K tomu využívá osobní zkušenosti autora, rozhovory a výsledky sledování práce režisérů Jiřího Adámka, Jiřího Havelky, Hany Burešové a Dušana Davida Pařízka.
- Kytice - světelná instalaceVítek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
- Loutková guerilla jako zrcadloCísařová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-19Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
- Politické divadlo jako platforma dialogu herce a divákaVan Vleet, Stephanie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá otázkou, zda je možné v divadelním prostředí nastolit dostatečné prostředí k diskuzi v divadle mezi diváky a herci a představení politického divadla jako veřejného prostoru. V první části práce je tato tématika rozebírána přes analýzu publika a tématu inscenací politického divadla. V druhé části se práce věnuje porovnávání osobních zkušeností s politickým divadlem – nejprve diváckých a poté i tvůrčích.
- Prvky performativity ve vlastní tvorběHutečková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-16Tato práce popisuje prvky performativity, které autorka nachází ve čtyřech inscenacích, představujících výsledek její dosavadní režijní praxe. Na základě rozboru daných prací a jejich komparace s jinými inscenacemi, performancemi či konceptuálními díly, odhaluje autorka mechanismy fungování vlastních projektů a zařazuje je do uměleckých kategorií. Nakonec se pokouší formulovat, co ji v její tvorbě vede k opakovanému používání těchto prvků.