Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Štilec, Jiří"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Filharmonie JenaBrůj, Zbyšek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Diplomová práce Filharmonie Jena se zabývá specifickým segmentem německého hudebního trhu - symfonickým orchestrem. Její první část seznamuje čtenáře se současnou situací v německých symfonických orchestrech. Uvedená fakta jsou objasněna historickými souvislostmi a těžištěm na vývoji po roce 1989, kdy došlo následkem společenského převratu ke sjednocení tehdejší Německé spolkové republiky s Německou demokratickou republikou a vzniku Spolkové republiky Německo. Zvláštní pozornost je věnována následným strukturálním změnám hudebních těles a jejich členění do tarifních tříd. Druhá část práce popisuje organizaci, strukturu a fungování veřejně financovaného regionálního orchestru Filharmonie Jena. Poukázáno je především na specifika spojená s právní formou tohoto tělesa a existencí individuální tarifní smlouvy mezi jeho zřizovatelem a orchestrem. Pomocí nástrojů marketingového mixu je popsán provoz celého orchestru a díky řadě statistických údajů ze zmíněného časového úseku, neschází ani zpětné ohlédnutí za posledními roky. Práci doplňují grafické diagramy, tabulky, fotografie a kopie interních neveřejných dokumentů, které se podařilo od vedení Filharmonie Jena pro tyto účely získat. Magisterská práce "Filharmonie Jena" má ambici být jedním z prvních tištěných dokumentů, umožnujících českému čtenáři nahlédnout do této oblasti německé hudební kultury, která ve zdejším povědomí často začíná a končí v Berlíně případně v Lipsku.
- FINANCOVÁNÍ KULTURY Z VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-14Cílem této práce je zmapovat problematiku veřejného financování kultury a umění: ne však její praktickou stránku (zdroje financování), ale obecné mechanismy fungování. Stěžejní část práce je věnována přehledu polemik ze světové literatury a tisku o oprávněnosti a důvodech pro či proti veřejné podpoře kultury a umění. V následné analýze se potvrzuje, že na takto komplexní téma neexistuje jednoznačná objektivní odpověď, která by byla nezávislá na postoji mluvčího. Autorka proto druhou polovinu práce věnovala srovnání úrovně veřejné podpory ve vztahu ke kulturní vyspělosti občanů na příkladech států s různými sociálně-politickými kořeny ? a tedy tradicí veřejné podpory kultury a umění (Česká republika, Nizozemsko, Spojené státy americké). Závěrečné srovnání těchto objektivních statistických dat by mělo dát finální odpověď každému, kdo považuje kulturu a umění přinejmenším za věc žádoucí.
- K otázkám hudebních pořadů v ČTNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
- Kruhy přátel hudby ve Zlínském krajiŠedivá, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06
- Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova LitomyšlMeravý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.
- Media relations v hudební oblastiVávra, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Cílem této práce je popis vztahu media relations jak v teoretické rovině, tak i jejich praktických aspektů. Hlavním úkolem oboru media relations je vést úspěšnou komunikaci se sdělovacími prostředky. Na základě této komunikace můžeme vystavět korektní vztahy s médii a pokoušet se využívat jejich síly a vlivu na veřejnost pro zdar našich marketingových aktivit. Jako takové jsou media relations v první části této práce popsány jako součást oboru public relations a zasazeny do obecného kontextu. V druhé části je pak věnována pozornost oboru media relations v hudební oblasti, konkrétně ve vztahu k hudbě vážné. Jsou zde uvedeny i praktické případové studie z hudební oblasti a vyhodnocena vlastní dotazníková anketa o nejběžnějších kanálech pro sdělení z hudební oblasti.
- Mezinárodní spolupráce a zahraniční prezentace umění a kultury ČRPalánová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Prezentace české kultury a umění v zahraničí probíhá ve dvou základních liniích - na bázi soukromé a vládní. Ve své práci jsem se soustředila na roli státu a vládních institucí v této oblasti, na pozici kultury jako takové ve společenské struktuře a zároveň na pozici zahraniční prezentace a mezinárodní spolupráce v koncepcích kulturní politiky a v systému financování kultury. Práce je rozdělena v podstatě do dvou částí - nejprve hledáv ve státní struktuře zázemí pro domácí projekty, které tvoří základ pro kvalitní zahraniční prezentaci ("aby bylo co prezentovat"), a podporu pro projekty mezinárodní spolupráce, poté se zabývám "marketngovou strategií ČR", zahraniční politikou v oblasti kultury, tím, jak vláda přistupuje k zahraniční prezentaci obecně a jaké místo zde hraje kultura. V závěru vybírám několik zajímavých paralel s Velkou Británií.
- Podpora české hudební kultury z veřejných a soukromých zdrojůBačová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-28Podpora a rozvíjení kulturního dědictví je úkolem nás všech. Financování české hudební kultury je často diskutovaným problémem mezi producenty, organizátory i umělci samotnými s nutným přesahem mezi posluchače - "běžné občany" (ti jsou zároveň ti nejdůležitější, neboť z jejich daňových prostředků je de facto celý systém financován). Byly a jsou finanční prostředky poukazované na podporu kultury dostatečné či nikoliv? Jak si vede tzv. soukromý sektor v této oblasti a jaký může být jeho kulturotvorný nebo i ekonomický přínos? Jaká jsou rizika veřejného financování, jaké má výhody, co je smyslem tzv. veřejné služby umění? Předmětem této magisterské práce, která navazuje na údaje z mé předchozí práce bakalářské, je zmapování finančních prostředků, které byly poskytnuty Ministerstvem kultury ČR, kraji a městy v roce 2004 na podporu významných hudebních institucí v České republice a orientační přehled nejdůležitějších finančních toků a institucí v oblasti tzv. soukromé sféry s důrazem na hudbu a kulturu jako prostředek humanizace společnosti.
- Postavení stanice Radio Ware v rámci Českého rozhlasuVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Předmětem diplomové práce je postavení veřejnoprávní stanice pro mladé - Český rozhlas Radio Wave. Práce popisuje zrod, vývoj, formát, poslechovost a současnou situaci, ve které se rádio nachází. Rozebírá okolnosti vypnutí jejího analogového vysílání, proces odvolání Václava Kasíka, rezignaci jeho nástupce Richarda Medka, kauzu Swastika Eyes, průběh možného návratu na FM, úlohu Rady ČRo a celkový stav jako speciální stanice Českého rozhlasu. Poté si klade si otázky týkající se budoucnosti v případě schválení zákona o vysílání Radia Wave na frekvenci. Součástí práce je rovněž obrazové představení propagačních aktivit a marketingový plán na rok 2010.
- Systém financovania kultúry v Spolkovej republike NemeckoKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-08Systém takmer výlučne verejne financovanej kultúry Spolkovej republiky Nemecko je historicky podmienený. Vo vývoji Nemecka bolo umenie vždy podporované určitou vládou, nakolko slúžilo reprezentatívnym účelom. Tým vznikol prevažne systém štátom prevádzkovaných inštitúcií. Povinnosť štátu k podpore umenia v ústavnom znení krajiny chýba. Podpora umenia v rovine spolkových krajín náleží k kúloham, ktoré vníma štát ako záujmy verejného blaha (Art. 5 III GG). V komunálnej rovine spadá podpora umenia do oblasti dobrovoľných úloh. Takáto zákonná štruktúra sa ukazuje ako obtiažná u financovania kultúrnych inštitúcií, ktoré väčšinu svojich príjmov čerpajú z verejných prostriedkov komunálnej a spolkovej roviny. V konfrontácii s hospodárskou krízou, štrukturálnymi zmenami spoločnosti sa stavia budúci vývoj kultúrnej infraštruktúry Nemecka pred čoraz väčší otáznik.