Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy by advisor "ČUNDERLE, Michal"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Jak to se mnou mluvíš?Štanclová, Růžena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Tato práce se zabývá popisem dialogů vedených v odlišných sociálních rolích. Sleduje autorčiny pracovní zkušenosti, na kterých poukazuje na rozdíly rozhovorů mezi aktéry zastávajícími různé profese. Odlišné způsoby komunikace jsou dokumentovány optikou osobních postřehů, které následně umožnily problematiku nahlédnout i v souvislosti vlivu studia katedry. Tento vliv se ukázal jako zásadní. V závěru otevírá otázku, zda je možné navzdory profesní deformaci udržet vlastní všímavý přístup a zaujetí v běžném životě, který zahrnuje i rutinní pracovní povinnosti.
- Poezie v pedagogiceTesařová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-16Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Poezie v pedagogice. Vychází z osobní zkušenosti autorky s pedagogikou, v němž se snaží o propojení pedagogiky s poezií. Autorka předkládá názor, že poezie je důležitou součástí rozvoje předškolních dětí, kterým je přesný rytmus říkaček, básní i písní velmi blízký. Autorka hovoří i o rytmu v pedagogice jako o záchytném bodu pro další tvořivé činnosti dětí. Pochopení dětského světa, vyhýbání se drilu a přikazování, vzájemná důvěra, partnerství s dětmi, navozování pocitu jistoty u dětí, to vše provází autorčino hledání poezie v pedagogice ve smyslu nepostradatelné součásti ve výchově dětí.