Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "DAVID, Milan"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- A visual interpretation of Berthold Brechtś The Threepenny OperaAidoni, Daphne Theodora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-06Tato práce popisuje proces vyšetřování a uzavření na design pro Berthold Brecht je opera Žebrácká. Prostřednictvím teoretických odkazy a skutečné pozorování dnešní společnosti, jsou různé světy, které se skládají hru popsány a analyzovány, stejně jako hlavní postavy a jejich okolí skupiny. Nakonec, je konečný návrh předložen spolu s návrhy na kostýmy hlavních postav. Základní dramatické situace jsou prezentovány v jejich konečné podobě s fotografiemi modelu, zobrazující změny jeviště.
- Eugene O´Neill: Anna Christie - komplexní scénografický projekt a osobní rozbor hryForstová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-10V teoretické části své diplomové práce se věnuji tvorbě amerického dramatika, Eugena O'Neilla, konkrétně pak jeho hře Anna Christie. Na základě dramatického textu jsem se pokusila o vlastní psychologický vhled do příběhu i o analýzu charakterů hlavních hrdinů hry. Předkládám vlastní rozbor díla, atmosféry doby a předobrazů jednotlivých postav i míst kde se příběh odehrává. Snažím se postihnout poetičnost, kterou ve hře vytváří nekonečnost moře. Pro lepší pochopení, doplňuji svou studii o faktografické informace, které přibližují životní osudy hlavních postav i za rámec hry. Dále zde zmiňuji vybrané inscenace Anny Christie, jejich výtvarné zpracování konfrontuji se svým. Podrobněji pak objasňuji cestu k vlastnímu scénografickému řešení. Následuje popis mé praktické magisterské práce a ohlédnutí se i k ostatním úkolům, které jsem během svého magisterského studia oboru scénografie zpracovala.
- William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešeníLippertová, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-17Práce se zabývá scénografickým zpracováním a koncepcí Shakespearova divadelního díla Titus Andronicus. Kromě historického a teoretického nastínění doby a vzniku hry práce rozebírá některé české a zahraniční inscenace tohoto díla z hlediska koncepční a výtvarné stránky. Dále se práce věnuje komplexnímu rozboru vlastního scénografického konceptu a výtvarného řešení. Okrajově se text dotýká charakterizace stěžejních postav a kostýmního zpracování. Cílem práce je přiblížit výtvarné zpracování konkrétní divadelní hry a popsat procesy hledání vlastního osobitého výtvarného řešení. Práce není pouze historickým rozborem, jedná se především o subjektivní pohled na danou problematiku, který má čtenáři přiblížit konkrétní scénografické zpracování hry.