Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "KOČÍ, Jindřich"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Výtvarná konce filmu "Projekt Kronos" dle knižní předlohy Pavla BarešeSedláčková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-01-10Cílem této diplomové práce je teoretické a výtvarné zpracování Kyberpunku, subžánru sci-fi. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretického rozboru a praktického zpracování výtvarného návrhu případové studie. První, teoretickou částí je rozbor žánru Kyberpunk v dílech světové kinematografie, jeho historie, charakteristiky, a především vizuální stránky. Ty jsou hlouběji prozkoumány na rozboru výtvarných zpracování několika klíčových (Blade Runner, 1982 – režie Ridley Scott; Akira, 1988 – režie Ōtomo Katsuhiro) a současných (Blade Runner 2049, 2017 – režie Denis Villeneuve; Ghost in the Shell, 2017 – režie Rupert Sanders; Dredd, 2012 – režie Pete Travis) děl tohoto žánru. Druhou, praktickou částí je konkrétní zpracování výtvarné koncepce pro filmovou adaptaci knižní předlohy Pavla Bareše „Projekt Kronos“. Tato koncepce je ukázána na vizualizacích prostředí vybraných scén.
- Výtvarná koncepce filmové pohádky "Neználkovy příhody", podle stejnojmenné knihy Nikolaje Nikolajeviče NosovaPlačková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-01-14Diplomová práce zpracovává výtvarný koncept knihy Neználkovy příhody od ruského autora Nikolaje Nikolajeviče Nosova. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá historií a definicí pohádkového žánru. Dále rozebírá pět vybraných filmových adaptací pohádkových příběhů, jak v české, tak i světové kinematografii. Praktická část popisuje děj knihy a výtvarné řešení hlavních filmových prostředí. Následně je doplněna vlastními výtvarnými návrhy prostředí pohádkového světa.
- Výtvarná koncepce filmu "Nikdynikde/Newerwhere" podle knihy Neila Gaimana, moderní fantasy v české a světové kinematografiiKyjáková, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-14Diplomová práce se zabývá žánrem moderního fantasy ve filmu ve světové a české kinematografii. Blíže se zaměřuje na žánr městské fantasy. V teoretické části rozebírá vybraná filmová díla odpovídající žánrem městské fantasy. Nabízí přístupy a možnosti použití výtvarných prostředků a vizuálních efektů ve filmové tvorbě. Hlavní výtvarná část představuje výtvarnou koncepci knihy Neila Gaimana Nikdykde pro filmové ztvárnění. Vybrané scény z knihy jsou výtvarně navrženy do atmosférických vizualizací. Kniha Nikdykde, je tak jako filmy z teoretické části ukázkou moderní fantasy na pozadí města.
- Výtvarná koncepce filmu "Obydlený ostrov" podle knihy Arkadije a Borise Strugackých. Žánr sci-fi v ruské kinematografii.Astakhova, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-07Cílem této diplomové práce je výtvarné a teoretické zpracování filmu žánru sci-fi podle knižní předlohy Arkadije a Borise Strugackých Obydlený ostrov. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá definicí žánru sci-fi, jeho historickým vývojem a také analýzou tvůrčích přístupů v zobrazení cizí planety anebo světa budoucnosti v ruské kinematografii. Rozmanitost přístupů jsem se rozhodla analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřila na jejich výtvarnou stránku, využití atmosféry a filmových prostředí. Výtvarná část práce obsahuje vlastní výtvarnou koncepci filmu.
- Výtvarná koncepce filmu "Rudý Mor" podle knihy Jacka Londona. Postapokalyptické filmy, historie a příklady ve světové kinematografii.Šonková, Stella(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-07Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Jacka Londona „Rudý mor“. Skládá se ze dvou částí: teoretické části a praktického zpracování výtvarného návrhu. První, teoretická část, se zabývá historií žánru a rozborem výtvarných řešení několika postapokalyptických filmů, které jsou relevantní pro zvolenou vizuální koncepci filmu „Rudý mor“. Konkrétně se jedná o filmy Zrození Planety opic (režie Rupert Wyatt, 2011), Úsvit Planety opic (režie Matt Reeves, 2014), Vodní svět (režie Kevin Reynolds, 1995), Já, legenda (režie Francis Lawrence, 2007), Šílený Max: Zběsilá jízda (režie Georges Miller, 2015). Ve druhé, praktické části, je nejprve popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu „Rudý mor“ a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
- Výtvarné zpracování scénáře Mia Frank, Harry Winer: "The seer"Rašková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-18Předkládaná diplomová práce se zabývá konceptem výtvarného návrhu nezrealizovaného scénáře s názvem „The Seer“ autorů Miy Frank a Harryho Winera, který pojednává o životě řeckého filosofa Pythagora. Cílem práce je vytvořit prostředí pro výše uvedený film tak, aby byl na plátně představen antický svět, který bude jednak autentický, a zároveň dokáže zaujmout co nejširší okruh diváků. Toho by mělo být dosaženo především využitím historických pramenů a srovnáním s jinými, již realizovanými filmy, které se odehrávají ve stejném historickém období. Práce je tak rozdělena na dvě části. Teoretická práce nastiňuje vývoj žánru historického filmu od počátků kinematografie po současnost, standardy i technické inovace, které nabízejí současné technologie. Tato část práce dále analyzuje pět filmových adaptací, které podrobněji ilustrují tento rozvoj. Praktickou část tvoří vlastní výtvarná koncepce k vybranému scénáři. Jsou zde vyjmenovaná historická fakta a údaje, z nichž jsem při zpracování návrhů vycházela. Následuje samotný grafický scénosled scénáře.