Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "NEKVASIL, Ondřej"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- Výtarná koncepce filmu "Valpružina noc" podle novely Gustava Meyrinka, město Praha jako zásadní prostředí děje v českém a světovém filmuNovotný, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-14Cílem této práce je vytvoření vizuální koncepce filmu podle knihy německy píšícího pražského autora Gustava Meyrinka, jejíž děj se odehrává v Praze, v pozdní fázi první světové války. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické části a návrhu prostředí filmu. Teoretická část se zabývá filmovým zobrazením prostředí Prahy v různých časových obdobích, což je demonstrováno na scénografickém rozboru pěti vybraných filmů. Praktická část obsahuje vlastní návrh prostředí filmu Valpuržina noc.
- Výtvarná koncepce filmu "A uzřela oslice anděla" podle románu Nicka Cavea "And the Ass Saw the Angel"Hudečková, Kristína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-01-14Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Nicka Cavea „And the ass saw the angel“. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou zobrazení subjektivních vizí v dílech světové kinematografie. Dále se zabývá rozborem několika filmů na základě subjektivních vizí v nich obsažených. Druhá část se zabývá výtvarným návrhem, kdy je nejprve výtvarná koncepce k filmu „A uzřela oslice anděla“ popsána a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
- Výtvarná koncepce filmu "House in the Middle" podle scénáře Dominika GyorgyMiženko, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-01-14Diplomová práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se práce zabývá charakteristi-kou žánru komorního válečného dramatu a příklady československé filmové tvorby z 50. až 60. let. Dále je součástí práce rozbor vybraných filmových děl odpovídajících danému žánru. Analýza zahrnuje pětici filmových adaptací z tuzemské kinematografie a dva zahraniční filmy. V těchto příkladech jsou patrné rysy, které ovlivnily praktickou část práce, která popisuje výtvarnou koncepci podle scénáře Dominika Gyögy a uvádí se zde též důvody vedoucí ke změnám ve scénáři. Součástí je i scénosled třetí verze scénáře. Třetí, obrazová část, se zabývá výtvarnými návrhy vybraných scén podle upraveného příběhu.
- Výtvarná koncepce filmu "Osudná vejce" podle povídky Michaila Bulgakova Osudná vejce (Rokovyje jajca, 1942). Adaptace ruské literatury ve světové kinematografii.Vocelová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-01-16Náplní mé diplomové práce je výtvarné koncepce dobové povídky. Zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická se zamýšlí nad zpracováním dvou filmů a jednoho seriálu ze světové kinematografie a příkladu filmu českého. Hodnotí jejich výtvarnou stránku. V praktické části předkládám vlastní výtvarný návrh na koncepci k povídce Osudná vejce. Návrh komentuji slovně, prezentuji obrazové zpracování a nejdůležitější reference. Popisuji děj a předkládám scénosled vypracovaný na základě textu povídky.
- Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrom" podle scénáře Aleny Alovové na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrom". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii.Vencelidesová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-01-16VENCELIDESOVÁ, Petra: Magisterská práce: Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrome", podle scénáře Aleny Alovy, na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrome". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii. Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta. Katedra Scénografie. Vedoucí práce: Doc. Ing. Arch. MgA. Ondřej Nekvasil. Praha 2013. Cílem magisterské práce je bližší seznámení s tím, co může přinést propojení divadla a filmu a jaké výtvarné prostředky k tomu mohou být použity. Pomocí rozborů několika filmů z různých kulturních prostředí a období získáváme ucelenější obraz, jak se s takovým tématem dá pracovat. A pomocí výtvarného řešení tak podpořit atmosféru výsledného filmu. Hlavní částí práce je výtvarná koncepce filmu Puppet syndrome, v němž se opět významně objevuje divadelní představení jako součást příběhu a jako jeden z hlavních faktorů při vývoji událostí.
- Výtvarná koncepce filmu "Ronnie Rocket or The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence" podle scénáře Davida Lynche, vizuální svět filmů režiséra Davida Lynche.Mayerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-01-14Abstrakt Náplní mé diplomové práce je výtvarná koncepce filmu na motivy nerealizovaného scénáře Davida Lynche. Diplomová práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část, s podtitulem Vizuální svět filmů Davida Lynche, popisuje vliv kulturního prostředí, inspiračních zdrojů a volné tvorby na vizuální svět jeho filmů. Poukazuje na základní estetické symboly vycházející z kulturního prostředí a podvědomí umělce a demonstruje jejich užití na vybraných filmech. Ve filmovém rozboru následně sleduje vývoj dalších vizuálních prostředků charakteristických pro vizuální styl filmů Davida Lynche. Praktická část prezentuje vlastní výtvarný návrh filmu RONNIE ROCKET OR The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence na motivy scénáře Davida Lynche. Popisuje základní dějovou linii příběhu a jeho výtvarnou koncepci. Zahrnuje obrazovou část včetně komentářů k jednotlivým obrazům, scénosled a reference.
- Výtvarná koncepce filmu "The Amazing Adventures of Kavalier and Clay ppodle scénáře Michaela Chabona, hraný film a komiks, příklady z české a světové kinematografieŠívrová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-16Cílem této diplomové práce je výtvarné zpracování filmu podle scénáře Michaela Chabona, The Amazing Adventures of Kavalier and Clay. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické, tedy vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá historií zlaté ery komiksu a filmovými adaptacemi komiksu. Podrobněji jsem se zaměřila na různé způsoby využití komiksových prvků ve filmu a výtvarné řešení filmových prostředí. Druhá část obsahuje rozvahu nad celkovým konceptem filmu The Amazing Adventures of Kavalier and Clay a konkrétní výtvarné řešení vybraných scén.
- Výtvarná koncepce filmu "The Brigands of Rattleborge" podle scénáře S. Craig Zahler, western jako filmový žánr, historie a příklady ve světové kinematografiiStrnadová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-08Cílem práce je výtvarné a teoretické zpracování filmového scénáře žánru western ve snímku The Brigands of Rattleborg podle předlohy „The Brigands of Rattleborg“ Craiga S. Zahlera. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou vymezení žánru western, jeho historickým průřezem s významnými milníky a výčtem zásadních podžánrů. Výtvarná část obsahuje tři analýzy tvůrčího přístupu k westernovým filmům natočeným po roce 2000. Tato část práce je zakončena vlastní výtvarnou koncepcí filmu a jejího zevrubného popisu.
- Výtvarná koncepce filmu "The Steel Spring" na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert", vize Sary Bergmark Elfgren na motivy románui Per Wahloo "Stalsprangert, vize postapokalyptického světa ve světové kinematografii.Jaroš, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-10Cílem této diplomové práce je zobrazit postapokalyptický svět v konkrétním filmovém návrhu snímku The Steel Spring na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert". Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá definicí žánru science fiction a zobrazením postapokalyptického světa v kinematografii. Rozmanitost rozdílných tvůrčích přístupů ke zpracování tohoto tématu jsem se rozhodl analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřil na jejich výtvarnou stránku, využití atmosfér a filmových prostředí. V druhé části práce jsem na základě předchozí analýzy filmů vytvořil svou vlastní výtvarnou koncepci filmu The Steel Spring.
- Výtvarná koncepce filmu "Velekněz", podle knihy Timothy Learyho "High Priest"Gabrhelíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-01-14Abstrakt Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu na motiv knihy „Velekněz“ (v originále High Priest), jejíž autorem byl harvardský profesor Timothy Leary. Autor zaznamenává počátky svého výzkumu psychedelik jak v pracovní rovině psychologa, tak i v soukromém životě, kde rozvíjel se svými kolegy a přáteli nový kult společnosti, přičemž Leary a spousta dalších jej později vnímala jako jistý způsob náboženství a víry. Autor popisuje mimo jiné i stavy různých intenzit prožitých na psychedelikách. Diplomová práce je složena z části teoretické a praktické. První část, teoretická, se zabývá rozborem scén z různých filmů. Scény mají přiblížit atmosféru, pocit nebo vizuální efekt charakterizující prožité stavy postav příběhu. Druhá část, praktická, nejdříve popisuje obsah knihy a jednotlivé lokace. Následně jsou lokace převedeny do podoby výtvarného návrhu. Vizualizace obsahují situace reálných prostředí v kombinaci s prostředími halucinogenními. Abstract
- Výtvarná koncepce filmu "Wenceslas square" podle scénáře Christopera Markuse a Stephena McFeelyho na motivy povídky Arthura Phillipse. Praha osmdesátých let dvacátého století v hraném filmu.Železná, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-01-16Diplomová práce se zabývá scénickým filmovým ztvárněním prostředí a dobové atmosféry 80. let 20. století v Praze. Úvodem jsou zachyceny kulturní a historické souvislosti 80. let, které nás uvádějí do optického vnímání této doby. K vytvoření celkového obrazu slouží výčet filmových snímků s typickým výtvarným ztvárněním zmíněných let. Zvláštní pozornost je pak věnována čtyřem celovečerním filmům, které by mohly posloužit jako scénografický genotyp, který lze aplikovat při návrhu filmových scén postnormalizačního pražského prostředí. Největší rozsah diplomové práce je věnován scénickému zpracování filmového scénáře "Wenceslas Square" autorů Christophera Marcuse a Stephena MrFreelyho, který vznikl dle příběhu Arthura Philipse. Jde o netradiční love-story, odehrávající se v Praze 80. let 20. století a končící "Sametovou revolucí", nad kterou ale nikdo z protagonistů nejásá. Přiložen je bodový scénář a návrhy jednotlivých scén, včetně orientačních půdorysů a referenčních fotografií. Klíčová slova: filmové ztvárnění, Praha 80. let 20. století, scénografické zpracování scénáře "Wenceslas Square".
- Výtvarná koncepce filmu „ The Eyes Of The Dragon “, podle části románu Stephena Kinga „ The Eyes Of The Dragon“,Kawatani, Kumi(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-23Fantasy filmy jsou skvělým nástrojem, jak na plátně ztvárnit imaginární koncepty. Nicméně k tomu aby tyto koncepty působily reálně, je zapotřebí využít různé techniky. Tato práce se bude zabývat tvorbou mého scénografického výtvarného návrhu fantasy filmu s temnou atmosférou a nejasným historickým pozadím. Zaměří se na to, jak dodat kulisám pocit reality. Úkolem je vytvořit zcela jedinečný svět. Ne takový, který by kopíroval reálné historické poznatky, ani takový, který by byl pro diváka zcela cizí a neznámý. Teoretická část této práce analyzuje čtyři temné fantasy filmy se zaměřením na jejich středověké pozadí. Hlavní část práce popisuje scénické návrhy románu Dračí oči, který napsal Stephen King v roce 1987. Příběh se odehrává ve smyšleném světě, ale je silně ovlivněn středověkou kulturou s temnou atmosférou. Tato část se skládá ze stručného shrnutí příběhu a jeho světa, ale zejména představuje mou vlastní výtvarnou práci složenou ze scénografických návrhů a komentářů k mým výtvarným rozhodnutím. Výtvarná část obsahuje zejména nákresy rozvržení scén, obrazy pohledů kamery a grafické osnovy příběhu. Všem nákresům jsou přiděleny obrazy zachycující barevnost a atmosféru scén (tzv. moodboardy). Pro snazší orientaci je zahrnut Přehled scénáře a výtvarné práce (kapitola 2.3), kde jsou v tabulce uvedeny scény a k nim náležící čísla obrazů.
- Výtvarná koncepce knihy Andrex Sapkowski: "Zaklíneč - Krev Elfů"Kalendová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-20Diplomovou práci na téma „Zobrazování alternativních světů ve světových fantasy filmech“ zaměřuji převážně na fantasy subžánr „hrdinské fantasy“. V teoretické části se snažím vysvětlit pojem fantasy jako celek a postavení fantasy filmu v průběhu historie. Dále rozebírám vybraná díla, která jsou z různých období, a tudíž mohu lehce popsat hlavní principy, kterými alternativní svět na plátně vyobrazovali. V autorské části této práce výtvarně zpracovávám knihu od autora Andrzeje Sapkowskiho „Zaklínač: Krev elfů“, do podoby možného filmu. Snažím se zpracovat nejdůležitější prostředí, a tak vytvořit jasný obraz o podobě alternativního světa Zaklínače.