Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "BÁRTA, Martin"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Inscenace Monteverdiho Orfea v Plzni s přihlédnutím na roli OrfeaHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Ve své bakalářské práci se zaměřuji na významné dílo Claudia Monteverdiho, operu L´Orfeo. Konkrétně na inscenaci této opery, která měla premiéru 2. června 2018 v plzeňském divadle Josefa Kajetána Tyla. Zásadní složkou této práce je život a operní tvorba Claudia Monteverdiho, navazuje obsah díla, popis inscenace a jejího průběhu z pohledu hlavní role Orfea. Práce si klade za cíl poukázat na tuto konkrétní inscenaci prostřednictvím její analýzy s přihlédnutím k přístupu režiséra, dirigenta, dramaturga a představitele titulní role.
- Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republiceKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je kladen na autora samotného a následné pochopení jeho díla v kontextu skladatelova života, vývoje osobitého hudebního stylu i nelehké doby 2. světové války, ve které opera Chytračka vznikala. Práce si dává za cíl poukázat na dvě různá zpracování téhož titulu, jejich odlišnou dramatickou výstavbu i hudební složku a možná všeobecná pěvecká i herecká úskalí jednotlivých rolí. Závěrem jsou definovány podobnosti a rozdíly obou inscenací a nastínění možných motivací v přístupu jejich režisérů.
- "Konzervička" vokálně - instrumentální souborŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
- Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínosVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
- Mozartův Don Giovanni z interpretačního hlediska.Plachetka, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Téma své práce jsem zvolil se zřetelem na své dosavadní profesionální zkušenosti. Mozartovu operu Don Giovanni a její titulní postavu pokládám zajedno z nejzajímavějších témat v dějinách opery vůbec. Ve své práci jsem sezaměřil na otazníky v interpretaci Dona Giovanniho a opřel jsem se o vlastní zkušenosti z rozličných produkcí na evropských jevištích a o názory zkušenějších kolegů, kteří postavu Dona Giovanniho ztvárňují po mnoho let. Práci jsem rozdělil do kapitol Obsah opery s důrazem na hlavního hrdinu, Vztahy Dona Giovanniho k ostatním postavám, Psychologie Dona Giovanniho a Don Giovanni v moderních evropských inscenacích. V příloze lze najít kompletní rozhovory s představiteli Dona Giovanniho Geraldem Finleyem a Christopherem Maltmanem v původním znění.