Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Hajóssyová, Magdaléna"
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Josef Zedník: Bakalářský koncertZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- Ladislava Šindelková : bakalářský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- M.P.Musorgskij a jeho vokální tvorbaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09Moje práce pojednává o velikém ruském skladateli Modestu Musorgským, jenž se stal mým oblíbeným autorem. Zabývám se zde především kompletním přehledem jeho děl, do úplné hloubky se zaměřuji na jeho životopis, abych jsem co nejlépe mohla pochopit jeho originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jeho hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Můj spis se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu jeho tvůrčího génia. Je spíš schrnutím některých zásadních i dílčích otázek jeho života a tvůrčího snažení, které jsou pro nás dnes zvláště cenné a zajímavé. Musorgskij náleží k umělcům, jejichž dílo bylo již prověřeno dějinami. Celý svůj život Modest Musorgskij vřele miloval ruský národ, se vší sílou se mu snažil přiblížit a žít s ním zároveň. Na počest lidu skládá své největší doposud známá díla - opery Boris Godunov, Chovanština a jeho nesmrtelné vokální cykly, jež se staly pro mě největší zálibou a motivaci při výběru mého bakalářského pěveckého programu.
- Markéta Mátlová - sólový recitalMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Markéta Mátlová : bakalářský koncertMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Marta Hanfová :interpretační výkonHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Moje zkušenosti ve Staatsoper HamburgHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09V této práci se zabývám hlavně svými zkušenostmi, které jsem získala v rámci hostování ve Staatsoper Hamburg. V práci uvádím můj studijní pobyt v zahraničí, konkurz na Janáčkovu Barenu z opery Její Pastorkyňa, následné nastudování celé opery, spolupráce se všemi složkami divadla a samozřejmě premiéru. V poslední rozsáhlé kapitole jsem se zaměřila na mimo hudební fakta, která mně napomohla ještě lépe poznat Janáčkovo dílo. Z estetického hlediska rozebírám scénu tohoto představení, v jedné podkapitole se zabývám námětem dramatu v souvislosti s libretem opery a také jsem se zaměřila na rodinné vztahy jednotlivých hrdinů. V poslední podkapitole uvádím složitou cestu Její pastorkyně na jevišti Národního divadla a následné proražení na světové scény jako je např. Staatsoper Hamburg.
- Ondřej Koplík - bakalářský koncertKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Philip Glass - minimalismus v operní tvorběHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Tato bakalářská práce se v úvodu zabývá vývojem minimalistické hudby. Dále se věnuje dílu Philip Glasse, jeho kompozičnímu růstu a nakonec popisuje i cestu Philipa Glasse k divadlu. Poslední část je věnovaná první Glassově opeře Einstein on the Beach. Nachází se zde souhrn užitých hudebních prostředků, celé libreto, český překlad, popis jednotlivých scén a nakonec i harmonický a formální plán celého díla.
- Práce rešisérů při aranžování operních děl z pohledu členky sboru Národního divadlaŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09Tato bakalářská práce se zaobírá prací režisérů a scénografů při aranžování oper s operním sborem Národního divadla. Je zaměřena na sezóny 2005 ? 2007. V této sezóně byla uvedena spousta operních děl. V této práci jsou vybraná díla od českých autorů. Jsou to opery Fantom, čili Krvavá opera od autorů Petr Kofroň, Zdenek Plachý, Jiří Šimáček; Řecké pašije od Bohuslava Martinů; Její pastorkyňa od Leoše Janáčka; Tajemství a Hubička od Bedřicha Smetany. Jsou zde vloženy doložené recenze na tato představení, stručný obsah oper spolu s obsazením a kolektivem lidí, který na nich spolupracoval. Dále je zde vložen vlastní pohled a názor na aranžování operních režisérů od členky operního sboru Národního divadla Ladislavy Šindelkové.
- Sonja Pochmanová - bakalářský koncertPochmanová, Sonja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Současní dirigenti Národního divadla v PrazeHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Ve své bakalářské práci jsem se snažila představit jedenáct současných dirigentských osobností, které momentálně působí v Národním divadle v Praze. První kapitola práce pojednává o historii Národního divadla, okolnostech jeho vzniku a významných osobnostech, které se na vzniku podílely. V následujících jedenácti kapitolách jsem postupně představila jednotlivé dirigenty a poukázala tak na jejich hudební začátky, studia, úspěchy, zkušenosti, názory a umělecké ambice.Třináctá kapitola se věnuje současné situaci v Národním divadle. Píši zde o plánované reformě ministerstva kultury a představuji zde budoucího šéfa opery ND, Roka Rappla, který se má funkce ujmout 1.ledna 2012. V závěru vyzdvihuji nepopiratelnou důležitost kultury v životě člověka a vysvětluji přínos mé práce pro čtenáře.
- Vokálně - symfonické dílo Gustava Mahlera pohledem interpretaZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato práce podává přehled vokálně- symfonických děl Gustava Mahlera a je základem pro budoucí magisterskou práci. Pro pochopení hloubky mistrovy hudby, proniknutí do jeho díla a jeho adekvátní uchopení je potřeba, aby bylo zpracované téma pojato z širší perspektivy. Takového požadavku je možné dosáhnout pouze v případě, že se zohlední nejen Mahlerovo dílo samotné, avšak dozvíme-li se šířeji o skladatelově životě, rodinné situaci a dovbových reálií, které společně působily na jeho hudební řeč. Pouze díky takovému přehledu je možné podtrhnout mohutnost Mahlerova hudebního odkazu. Úkolem této práce je seznámit čtenáře s životem tohoto slavného génia, zpřehlednit provádění jeho děl Pražským filharmonickým sborem, uvést díla s důrazem na Píseň o zemi a pojednat o mé vlastní ,nejen sólové, zkušenosti s hudbbou Gustava Mahlera.