Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments by advisor "Hošek, Jiří"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- D.Šostakovič- komorní tvorbaMayer, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-29V mojí bakalářské práci se zabývám především životem a dílem D. Šostakoviče, a to zejména pro komorní nástrojové obsazení. Na začátku jsem se životopisem snažil nastínit jednak osobní zákulisí autorova života, ale i politickou situaci v jeho rodné zemi. Kapitola o díle je důkazem, jak plodným skladatelem ,D. Šostakovič byl. Dále už následuje pouze podrobnější popis jednotlivých skladeb, které jsouo hlavním tématem mé práce.
- Dominika Hošková : magisterský koncertHošková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Hudební skladatel Václav HálekŠimková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Moje bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou hudebního skladatele Václav Hálka. Díky rozhovorům s ním jsem mohla také zmapovat osobní postoje protagonisty. Snažím se také odhalovat motivy a inspirace jeho tvorby. Na pozadí drobných příběhů ze skladatelova života vykresluji i atmosféru doby, v níž studoval a tvořil.
- Jakub Mayer- bakalářský koncertMayer, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-29
- Karel Chudý - bakalářský koncertChudý, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-29
- Violoncellové skladby B.MartinůChudý, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-29V následující práci je vytvořen přehled všech koncertantních i komorních skladeb Bohuslava Martinů, v němž je violoncello dominantním nástrojem. Celé violoncellové dílo čítá sedmnáct ucelených děl, z nichž jedna ? Arietta ? je transkripcí vokálního díla. Ke každému dílu je uveden přehled základních informací o okolnostech vzniku, charakteristika díla a drobný rozbor, případně jiné zajímavosti. V této práci se některým dílům věnuji podrobněji; zpracovávám detailnější formální, harmonický i stavební rozbor. Jde o tato díla: Koncert pro violoncello a orchestr č. 1, Sonáta č. 2 a č. 3 pro violoncello a klavír, Duo pro housle a violoncello č. 2, Variace na Rossiniho téma a Variace na slovenskou lidovou píseň. Jednotlivé rozbory jsou seřazeny chronologicky podle roku vzniku. Na závěr je jako příloha uveden chronologický přehled vzniku jednotlivých skladeb v kontextu se skladbami vzniklými v nejbližším časovém období a dále výpis z katalogu skaldeb Bohuslava Martinů.
- Virtuozita violoncellové hry v tvorbě D. PopperaLehocká Hošková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Hlavním cílem této práce bylo představit osobnost Davida Poppera jako virtuóza, pedagoga a skladatele. Jeho virtuózní technika dala základ k moderní violoncellové hře. Upozorňuji zvláště na jeho Vasokou školu violoncellové hry a na jeho ostatní virtuozní skladby.
- Židovské motivy ve violoncellové tvorběHošková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26Tato magisterská práce dokumentuje využití židovských motivů a melodií v současné tvorbě pro violoncello.