Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments by advisor "Hudec, Jiří"
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
- Bořková Dagmar : Magisterský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Česká skladatelská a komorní tvorba pro kontrabas od roku 1945Mareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Ve své magisterské práci přináším přehled českých skladatelů a komorní tvorby pro kontrabas po roce 1945. Práci jsem rozdělil do tří kapitol. V první kapitole uvádím životopis kontrabasisty Františka Hertla, chronologicky rozdělený. Druhá kapitola je věnována Českému nonetu, jeho vzniku, vývoji, repertoáru. Jedna z podkapitol přibližuje dobu. kdy byl uměleckým vedoucím František Hertl. Ve třetí kapitole uvádím přehled českých skladatelů a komorní tvorby po roce 1945. Touto prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o další současné skladatele.
- Dagmar Bořková - bakalářský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Jan Kořínek - magisterský koncertKořínek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2008-09-08
- Jazzoví kontrabasisté a baskyteristé Milese DaviseLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Obsahem mé diplomové práce s názvem " Jazzoví kontrabasisté a baskytaristé Milese Davise" je seznámení s jednou z nejvýraznějších osobností hudby 20.století, s americkým jazzovým trumpetistou, skladatelem a vedoucím mnoha jazzových uskupení, Milesem Davisem. Představuji také osm nejvýznamnějších hráčů na kontrabas a baskytaru, kteří se vystřídali v Davisově kapelách během takřka padesáti let jeho kariéry. V úvodu se věnuji důvodům, které mně vedly k zaměření se právě na Milese Davise. Velmi podrobně pak popisuji jeho osobnost a jednotlivé etapy jeho života, a to jak osobního tak profesního. V dalších kapitolách se věnuji jednotlivým kontrabasistům a baskytaristům, které Miles Davis angažoval do svých kapel a projektů a se kterými pak nahrával svá alba. Uvádím jejich životopisy, diskografii a popisuji charakteristiku jejich hry. Na dokreslení jsem sestavila CD s hudebními ukázkami, které jsou typické pro jednotlivé hráče a o kterých se zmiňuji v textu. Uvedené CD je též součástí mé diplomové práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury a webových adres, ze kterých jsem čerpala, a dále pak kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity uvedené hudební ukázky.
- Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasistyLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Obsahem mé bakalářské práce "Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasisty" je seznámení s českými jazzovými kontrabasisty a způsobem hry jazzu na kontrabas. V jednotlilvých kapitolách popisuji důvody, které mně vedly k výběru tohoto tématu a stručné historické souvislosti. Zvláštní kapitola je věnována technice jazzové hry na kontrabas a obsahuje také krátké notové ukázky a dvě kompletní transkripce sól Jiřího Mráze. V dalších kapitolách se podrobněji věnuji jednotlivým kontrabasistům. Uvádím jejich životopisy, diskografii a charakteristiku jejich hry v souvislosti s hudebními ukázkami na přiložené, CD, které je též součástí práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury, webových adres, ze kterých jsem čerpala a kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity hudební ukázky.
- Létalová Veronika : Magisterský koncertLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Meditace a její příznivý vliv na cvičení na hudebním nástrojiKořínek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08Tato diplomová práce nabízí pohled do světa hudby z úrovně meditace. ta aktivuje především mysl a její nezměrné možnosti, které se mohou výrazně projevit v interakci s naším nástrojem, chápání fenoménu hudby, ale také celé objektivní reality. Aktivujeme-li současně ještě prvek těla, vznikne tak trojrozměrná interakce, ze které pramení skutečně veliká síla.
- Michal Novák - KoncertNovák, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Nejvýznačnější kontrabasisté 20. a 21. stoletíNovák, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Prokop Jan : Bakalářský koncertProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Tony Osborne - přínos pro kontrabasovou tvorbuMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Ve své bakalářské práci přináším nové poznatky o kontrabasovém skladateli Tony Osbornovi. Jeho tvorba je zaměřena především na komorní kontrabasové skladby. Práci jsem rozdělil do tří kapitol: v prvé kapitole pojednávám o Osbornově životě. Dále je to spolupráce s různými kontrabasisty a hudebními vydavatelstvími. Ve druhé kapitole přináším informace o Osbornově tvorbě. Jeho tvorba je velmi obsáhlá, zahrnuje i tvorbu muzikálovou a filmovou. V poslední třetí části se věnuji formálnímu rozboru Koncertu pro kontrabas a klavír s názvem "Melodic Portrait". Touto diplomovou prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o dalšího vyjímečného kontrabasového skladatele, jakým je Tony Osborne.
- Václav Mareček - koncertMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Václav Mareček - magisteský koncertMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-29
- Veronika Létalová - bakalářský koncertLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Voříškův Vamberk - snaha o znovuobjevení skladatelova významu v jeho rodném městěBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato práce se věnuje skladatelské osobnosti J.V.H.Voříška v souvislosti s péčí o jeho skladatelský odkaz především v místě jeho rodiště ve východočeském Vamberku. Od roku 1991 do roku 2008 zde probíhal malý hudební festival nesoucí název " Voříškův Vamberk", který každoročně připomínal význam tohoto skladatele a věnoval jeho památce několik koncertů. V návaznosti na J.V.H.Voříška jako profesionálního varhaníka zde vznikla v rámci České republiky unikátní varhanní soutěž na historický mechanický nástroj, na který Voříšek v kostele sv. Prokopa hrál. Práce zachycuje vznik obou hudebních akcí, jejich vývoj a okolnosti jejich zániku. Každému hudebnímu pořadu je věnována samostatná kapitola. Vzhledem k tomu, že průběh jednotlivých ročníků není v městě archivován a jediné pro veřejnost dostupné zmínky lze najít v kronikách Jana Lakmayera uložených v Okresním archivu města Rychnov nad Kněžnou, klade si tato práce za cíl zpracování a utřídění materiálů z pozůstalosti Lubora Bořka, zakladatele a organizátora obou významných akcí.
- Vývoj kontrabasového smyčce a výběr materiálu na jeho výrobuProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato bakalářská práce pojednává o historii, vývoji a užití smyčců od prvopočátku jejich vzniku až po dnešní moderní provedení. Jsem přesvědčen, že pro každého hudebníka hrajícího na smyčcové nástroje by mělo být samozřejmostí seznámit se s problematikou, v této práci uvedenou, jako základ všeobecného vzdělání. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si tuto tématiku pro svou práci vybral a pevně věřím, že se mi podařilo takto široké téma v kostce popsat a shrnout. Při vypracovávání a bližším seznámením s tématem jsem narazil především na kritický nedostatek česky psané, odborné literatury, z které by se dalo zodpovědně čerpat a byl jsem tedy nucen mnoho informací získávat podrobným bádáním, konzultacemi s odborníky a čerpat také i z osobních zkušeností.
- ZUŠ v Polici nad Metují - fenomén umělecké školy na malém městě v pohraničíBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Tato bakalářská práce si klade za cíl na příkladu jedné konkrétní základní umělecké školy analyzovat okolnosti nutné pro úspěšnou práci tohoto typu školy v podmínkách malého městečka v pohraničí, které jsou jiné a často velmi odlišné od podmínek ve velkých městech, se zvláštním zaměřením na pedagogickou práci s malými dětmi na smyčcovém oddělení, speciálně při výuce hry na kontrabas. Jako vzor pro tuto analýzu byla zvolena škola, kterou diplomantka důvěrně zná: ZUŠ v Polici nad Metují, kterou sama absolvovala. První část práce ( A) je věnována obecné analýze podmínek, ve kterých sledovaná škola působí. Ve druhé části ( B) se diplomantka zaměřila na jednu specifickou oblast, kterou se tato škola vyznačuje a ve kterých dosahuje výrazných úspěchů, a tou je výuka dětí ve hře na smyčcové nástroje od nejútlejšího věku. Vzhledem ke studijnímu oboru diplomantky ( kontrabas) je tato část věnována především metodice a podmínkám práce s malými dětmi při výuce hry na kontrabas.