Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "CÍSAŘ, Jan"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Dramatika Josefa TejklaLinhart, Otto(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-07Ve své bakalářské práci se věnuji dílu dramatika, režiséra, prozaika a výtvarníka Josefa Tejkla (1952–2009), konkrétně jeho činnosti dramatické. Ve snaze komplexně obsáhnout dosud nevydané dílo tohoto dramatika se pokouším analyzovat Tejklovu dramatickou tvorbu optikou literárního baroka. Barokní tendence jsou v Tejklově tvorbě jasně patrné. V této práci chci vyzdvihnout vlastní tezi, že barokní témata jsou určujícím klíčem k vnímání bezmála celého díla Josefa Tejkla. Tato bakalářská práce má rovněž dopomoci ke kompletní katalogizaci díla tohoto autora s nadějí, že do budoucna nalezne alespoň část Tejklovy dramatické tvorby svého nakladatele.
- Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntézaŠtrom, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-06V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research & Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.
- Problematika souboru po roce 1989Etlíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-04Cílem práce je načrtnutí vývoje motivačně-organizačního subsystému divadla v České republice po roce 1989. V první kapitole autorka shrnuje vývoj této oblasti v etapě předchozí, která počíná v druhé polovině padesátých let dvacátého století. Zabývá se zde také vývojem divadla obecně, jakožto umělecko-estetického systému. V tomto ohledu se však omezuje pouze na ty momenty, které přispívají k lepšímu pojmenování vlastního tématu práce. Zmiňuje je tedy tehdy, pokud se vztahují k subsystému motivačně-organizačnímu. Ve druhé kapitole se autorka pokouší ony podněty, jež s sebou přináší etapa počínající rokem 1989, pojmenovat a určit, jaký mají vztah k té předchozí. Také zde se zabývá otázkami umělecko-estetickými, ale pouze do té míry, do jaké mohou přispět ke zpřehlednění problematiky. V závěru shrnuje ony nově nalezené principy a pokouší se pojmenovat jejich vztah k těm, které charakterizovaly etapu předcházející.