Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Císař, Jan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo-cesta, divák v pohybuMalá, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Náplní práce "Divadlo-cesta, divák v pohybu" je obecný vstup do tématu projektů, při kterých se obecenstvo pohybuje pěší chůzí. Zaměřuji se na jejich sociální stránku a na proměny v povaze a významu divadelního představení, které divácký pohyb využívá. Zajímá mě představení jako událost umístěná v konkrétním čase a lokaci, jejíž významotvornou složkou jsou i paradivadelní aspekty. Snažím se vycházet hlavně z praktické zkušenosti, divácké i tvůrčí. Jako předpoklad divadla-cesty beru aktivovaného diváka, na kterého se kladou nároky a který přistupuje na pozměněné divadelní konvence. Zabývám se divadelní manipulací a prostorovými vztahy mezi účastníky divadelní události. Centrálním bodem práce je pak divák v situaci.
- Funkce činohry Národního divadla v současné době.Hanušková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Ve své bakalářské práci se věnuji funkci činohry Národního divadla v současné době. Národní divadlo má mezi českými divadly výsadní postavení. Mýtus, který kolem něj byl vytvořen, však už dnes nevnímáme stejně jako naši předci. Společnost se dnes ocitla ve stavu, který je těžko definovatelný a uchopitelný. Stav, který dostal název postmoderna. Protože divadlo je komunikační systém, který reaguje a přijímá okamžité podněty od společnosti, pokusila jsem se na základě činoherních inscenacích v Národním divadle postmoderní kulturu definovat. Rozebírám ty inscenace, které činohru Národního divadla dnes určitým způsobem profilují a vyjadřují její postavení k dnešnímu světu. Období, na které jsem se zaměřila, začíná v roce 2002, kdy byl do čela činohry Národního divadla jmenován Michal Dočekal. Jeho nová koncepce nutí k zamyšlením nad tradicemi a hodnotami nejen činohry Národního divadla, ale celé společnosti.
- Funkce kabaretu v divadleMilanovič, Marko(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Bakalářská práce "Funkce kabaretu v divadle" zhrnuje fakta o zrodu a vývoji nejslavnějších literárních kabaretů ve Francii a Německu. Dále se věnuje cestám jakými se tento žánr ubíral a vyvíjel v Praze. Přičemž je omezená na historické údobí od roku 1881 do konce I. světové války, případně prvních let poválečných. V druhé části práce, je stanoveno do jaké míry kabaretní forma měla vliv na zrod a vývoj malých divadel na přelomu padesátých a šedesátých let dvacátého století.
- J.Hilbert - VinaVinická, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Práce obsahuje podrobný dramaturgický rozbor Hilbertovy Viny a zamýšlí se nad jejími inscenačními možnostmi v podmínkách českého divadla počátku 21.století.
- Specifika studentského divadlaBartoš, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-12Tato práce vymezuje základní mantinely pojmu studentské divadlo. K rozdělení tří základních skupin je použito přítomnosti či absence výuky divadla. Tyto skupiny jsou blíže popsány. Zároveň je brán zřetel na další měřítka, pomocí nichž je možné studentské divadlo dělit. Rozřazení do jednotlivých skupin podle věku členů souborů je odmítáno s poukazem na konkrétní příklady, které se tomuto rozřazení vymykají. Dále jsou uvedena jednotlivá specifika a charakteristické rysy společné vymezeným skupinám. Práce zkoumá přesahy umělecké tvorby od dětského přes studentské k dospělému divadlu. A sleduje také přínos studentského divadla svým členům a okolí. Smyslem tohoto výzkumu je položit základ dalšímu zkoumání hlavních proudů divadla hraného studenty, fungování jeho souborů a mapování činnosti těchto souborů.