Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "ETLÍK, Jaroslav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Dramatický text jako ideová směrniceSoučková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-04Bakalářská práce Dramatický text jako ideová směrnice se zabývá podněty, které může dramatický text přinášet divadelnímu dílu, aby nebyla narušena autonomie ani jednoho z nich. K nalezení ideové směrnice se snaží dojít explikací ("technologickým čtením") dramatického textu, která se v něm pokouší odhalit jeho vlastní motivicko-tematickou strukturu, přičemž se v maximální možné míře vyhýbá subjektivní interpretaci. Východiskem je zde pozice strukturálně-sémiotická, z níž analyzuje povahu a funkci jednotlivých komponentů dramatického textu, jejich vzájemné vazby a jejich vztah k divadelnímu dílu. Tento teoretický základ poté prověřuje explikací Višňového sadu Antona Pavloviče Čechova, přičemž takto nalezené motivy a témata konfrontuje s inscenací Višňového sadu v Divadle Na zábradlí. Zjišťuje přitom, nakolik v tomto konkrétním případě souvisí vztah jejich základních témat se vztahem dramatického textu a divadelního díla obecně.
- Konstitutivní momenty larpů (Live action role-playing games) na základě divadelní teorie a teorie hryBrychta, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-20Práce se pokouší pojmenovat konstitutivní momenty larpů (live action role-playing games) převážně na základě divadelní teorie a teorie hry. První kapitola se zabývá larpem jako takovým, nastiňuje jeho historické kořeny a uvádí několik příkladů. Druhá kapitola nastiňuje některé problémy obecné estetiky, které pak dále v textu pomohou chápat určité teoretické koncepty. Třetí kapitola pojednává o teorii hry, pokouší se nastínit její specifika a hledá paralelu mezi ní a larpem. Poslední kapitola nastoluje optiku teorie divadelní, dotýká se jak divadla v užším slova smyslu jako uměleckého média, tak i některých otázek obecněji pojímané performativity a nakonec hledá shodné prvky divadla a larpu. Závěr plynoucí ze zjištěných faktů shrnuje konstitutivní momenty larpů.
- Nesnesitelná tekutost bytí a její pozice v současných podobách divadlaTilšar, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Tato bakalářská práce se zabývá inscenací tvůrčí skupiny Vít Neznal & kol. s názvem Nesnesitelná tekutost bytí uváděnou ve dvou verzích v letech 2018 a 2019. Zařazuje ji do kontextu české divadelní teorie a historie a představuje její tvůrce. Detailně se věnuje analýze a výkladu zhlédnutých představení obou verzí a všímá si posunů a změn u verze druhé. Následně se zamýšlí nad kritickou reflexí tohoto díla.