Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra režie - KR / Department of Film Directing by advisor "Bouda, Marek"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
- Absolvenstký film: Den jednoho herceFilipec, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Film DEN JEDNOHO HERCE je současný příběh mladého muže, který se ráno na nádraží rozloučí s odjíždějící ženou a jejich malou dcerou. Zůstává sám a má tak celý den k zařizování věcí na kterých se s manželkou domluvil. Jedno náhodné setkání však způsobí, že jeho den se bude odvíjet jinak, než jak si ho původně plánoval při ranním probuzení.
- Absolventský film: Malé radostiDebska, Kinga Izabela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-07Příběh dvou osamocených lidí, žijících ve stejném domě, kteří k sobě cítí náklonost. Muž projeví své city, žena to však není schopna přijmout.
- Absolventský film: RunwayPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Krátkometrážní melodrama s prvky roadmovie o plynutí času mimo betonovou runway, na které to všechno začalo. V hlavních rolích: Kryštof Hádek, Ondřej Novák a Jana Pidrmanová. Film je černobílý, cinemaskopický, stopáž 15 min.
- Andej Tarkovskij Psychoanalýza a poetika filmuŽgank, Urša(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-05Skrze rozbor klíčových a psychoanalytických textů S. Freuda,J.Lacana a poetiky jak ji vnímal G.Bachelard.Diplomová práce analyzuje spirituální tvorbu Andeje Tarkovského
- BábaŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Máma se mne na nic neptala, prostě si vzala Bábu k nám. Teď tady leží uprostřed mího pokoje. A já se o ni musím starat. Pořád
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- Bresson, Jancsó a psychologické herectvíZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Úvaha nad specifikami hráce s hercem ve filmech Roberta Bressona a Miklóse Jancsóa v konfrontaci s klasickým herectvím.
- Chvíle nepřítomnostiHrzina, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Krátký bakalářský film o intenzitě krátkého setkání.
- Filmy on the RoadPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Tato práce se zaměřuje na zmapování filmového žánru ROAD MOVIES, od jeho literárních kořenů, přes motorkářské filmy padesátých let, hippies filmy let šedesátých, po ukotvení žánru v letech sedmdesátých až po současnost. Potažmo se žánrem se práce zabývá motivem cesty, jejím duchovním rozměrem a možnými důvody proč se vydat na cestu. Ze stěžejních režisérů žánru "on the road" je kladen důraz na Boba Rafelsona, Wima Wenderse, Jima Jarmusche. Práce se zabývá jak kultovními snímky Divoch a Easy Rider, tak se žánrem úzce spjatými jako jsou Five Easy Pieces, Dead Man nebo Paris Texas. Opomenuta není ani reflexe současné Road Movie
- Malé lžiLee, William Anthony(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Drama popisující napětí a konflikty mezi třemi generacemi mužů uvnitř jedné rodiny, kteří se pokoušejí skrýt před pravdou.
- Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny"Omerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny" Smrt tragédie? Text se zaměřuje na zpochybnění konceptu "smrti tragédie" a snaží se aplikovat pravidla klasické tragedie na filmy rumunské "nové vlny", speciálně na film Smrt pana Lazaresca (r. Cristi Puiu). Východiskem základní teze je, že narozdíl od změn v teoretickém paradigmatu (od starověkého Řecka až dodnes), se základní pohled na svět nezměnil natolik, aby člověk nemohl prožít tragickou zkušenost. Analýza filmů se soustředí na základní témata a prvky, které jsou spojeny s antickou tragédii (tragédie a mýtus, katarze, hrdina, konflikt, dramatická situace, atd... ), a zvažuje jejich možnou přítomnost v dnešním světě, který by současná tragédie měla reflektovat.
- Mrtvý čas ve tvorbě Nuriho Bilge CeylanaWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12V mé práci se snažím analyzovat chronologicky seřazené celovečerní filmy Nuriho Bilge Ceylana z hlediska možností a omezení nenaračního vyprávění pomocí čistě filmových výrazových prostředků - takových, jako mizanscéna, střih, kompozice obrazu či kreativní práce s asynchronním zvukem. Jedna se o pět filmů toho významného tureckého režiséra, které ziskalý v posledních letech řádu oceněni na největších filmových festivalech: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis sikintisi" ( "Clouds of May" ), "Uzak"( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun"( "Three Monkeys" ). Ve své analýze jsem se zaměřil na čistě formální sekvence - ale zkoumal jsem také vzájemné relace, koexistenci a vzájemné působení sekvencí mrtvého času a dějových prvků v těchto filmech.
- Pár vecí o LuciiDzurenková, Viktória(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Lucia má viac rokov, než by chcela a dejú sa jej divné veci. najhoršie je, že si už na to zvykla.
- Předjaří, KjongžuPark, In Kyeong(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11Hlavní postavy, které teď a tady s bolestí čelí stále přetrvávajícímu pocitu viny a velké lítosti z událostí z minulosti, jakými je rozvod nebo otcova smrt, z událostí, které považovali za již dávno překonané.
- PřiznakyWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12Eva se rozhodne opustit svého manžela Vojtu. Ten to nese velmi ąpatně. Jelikož jí není lhostejný, Eva za ním posílá Petra, společného kamaráda. Zatímco Eva čeká na Petra před budovou v autě, dva muži v nočním rozhovoru přemítají o tom, proč k rozhodu došlo...
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.
- PuritptýzWimmerová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08Je léto a všechno je špatně. Umírající otec, umírající vztah, umírající odvaha o čemkoli mluvit.
- Režisér a autorské právoŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Práce se zabývá problematikou audiovizuálního díla, a to zejména ve vztahu režiséra jako jeho jediného možného autora
- ÚsvitKristóf, György(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Nadešel čas, aby se dvě sestry, žijící dlouho odděleně, vrátily na místa svého dětství a pohlédly z očí do očí své minulosti a budoucnosti.....
- Význam obrazuGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Tato práce je věnována tématu obrazu v současném filosofickém myšlení. Autorka mapuje různé teorie významu technického obrazu ve společnosti, aby tak z pozice soudobé filmové režisérky definovala svůj osobní postoj. Toto teoretizování o ?obrazu? nerozlišuje mezi nehybnými a pohyblivými obrazy, což bude také zdůvodněno. Jakožto rámec kritického myšlení o obraze nám zde slouží dílo tří teoretiků. Myšlenky Viléma Flussera obsažené v jeho eseji Za filosofii fotografie z roku 1983 nabízejí pesimistický pohled na technický obraz, jenž podle jejich autora nese zodpovědnost za robotizaci společnosti. Flusserovy myšlenky kontrastují s úvahami Rolanda Barthese v eseji Světlá komora: poznámka k fotografii. Barthes nám zde předkládá optimističtější a humanističtější výklad vztahu člověka a fotografie. A poslední teoretická práce, publikovaná v roce 2003, The Future of the Image (Budoucnost obrazu), jejímž autorem je Jacques Rancière, překlene rozdílnost pohledů Flussera a Barthese a uvede do naší diskuse Godarda. Teoretickým úvahám a filmové tvorbě Jean-Luc Godarda jsou věnovány poslední kapitoly této práce. Jak teorie, tak filmy tohoto autora totiž filmovému režisérovi nabízejí dobré východisko pro průzkum obrazu. Závěr práce shrnuje autorčin názor na dané téma.