Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School by advisor "Adler, Rudolf"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Film - skutečnost a fikceHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.
- Mír s tuleniNovák, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-06
- Oáza míruApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-05V balkánském státě Makedonie žije vedle Makedonců albánská menšina. Půl století oba etnika bydlely vedle sebe v stejných městech a vesnicích. V roce 2001 došlo k ozbrojenému konfliktu mezi etnickými Makedonci a Albánci. Následně tisíce Makedonců uprchly od svých bydlišť. Jejich domy a celý majetek byly zničeny v bojích.Válka skončila v stejném roce ale tito uprchlici se dodnes nemůžou vrátit do svých původních měst a vesnic. V důsledku války totiž vznikla výrazná nenávist mezi makedonským a albánským etnikem. Proto uprchlíci nyní žiji v ubytovnách a dostávají finanční příspěvky od státu. Film zkoumá současný život těchto makedonských uprchlíků a jejich boj o ztracené jmění...
- Rekonsktrukční postupy v dokumentárním filmuApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-05Diplomová práce Rekonstrukční postupy v dokumentárním filmu se zabývá analýzou jednotlivých postupů přípravy a natáčení toho druhu dokumentárního filmu, který je označován jako rekonstrukce. Nejprve se snaží odlišit a přesně definovat pojmy z této oblasti, přičemž klade důraz na odlišnosti mezi dokumentární rekonstrukcí a fabulovaným filmem, dále mezi rekonstrukčním a reportážním postupem natáčení dokumentů. Detailně zkoumá důvody, díky nimž by se režisér mohl rozhodnout, zda si k natáčení vybere ten či onen postup. Dále se zabývá různými druhy rekonstrukčních metod filmové realizace a analyzuje jejich klady a zápory. Bere ohled na fakt, že v průběhu natáčení jakéhokoliv dokumentu nelze úplně odlišit rekonstrukční a reportážní postup, a tudíž tyto dva způsoby v praxi často splývají. Na základě rozborů osmi vybraných filmů z různých období dějin dokumentárního filmu se snaží určit vliv technologického vývoje na rekonstrukční postupy, pokud takový vliv existuje. Proto filmy zde analyzované jsou na pomezí rekonstrukčního a reportážního dokumentu, a dokonce aktivně používají i prvky fikce.
- Trvalé bydliště PrahaBystřičan, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Kdo nebydlí, ať nejí, řekla Praha. Tím začala hra na syté a ty, kdo jim z krajíce užírají. Jejím cílem je zbavit metropoli těch druhých, aby byli k vidění jen ti sytí a zasloužilí. Impresionistická analýza se pokouší vystihnout atmosféru situace, v níž je jedna strana sice silnější, přesto ale nemůže vyhrát. Takzvaná pomoc má rysy trestu a udržet si důstojnost znamená ji takovou nevyužít a bojovat dál o vlastní formu svobody a o právo nechtít. Hrají pražský primátor Pavel Bém, jeho pochopové, nezastřešený muž s bydlištěm pod mostem a další.
- Turistou ve vlastním doměBagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Každý má právo toužit po atrakci a někdy zas atrakcí být... a stejně tak zůstat sám sebou. Touha být někým jiným je v každém z nás. Vycházíme ze sebe sama, zkoušíme se převtělit do někoho jiného, abychom se pak jinými vrátili sami k sobě a byli sebou více než kdykoliv předtím. Film o turismu proudy turistů nezastaví. Může však položit otázky, které souvisí s tím, jak smýšlíme o světě, který "navštěvujeme" jako turisté a co takový přístup ke světu říká o nás samých.
- Úvod do koordinát pamětiArsenjuk, Urban(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Filmová báseň Oda agrární politice EU je mile přiblblý lyricky potůček nestydlivých pohledu, prázdných úsměvu, dokonce je tam i špetka Černého kontinentu a vítr ve kterém se skrývá mléčná dojnost, prý velkých konceptu. Evropo, ty vole!
- všechno je sračkaWeinreb, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Miroslav David žil s Olgou Hepnarovou půl roku před jejím (zlo)činem. Olga Hepnarová byla drobná mladá dívka, která v roce 1973 úmyslně najela nákladním vozem do davu lidí. Osm z nich zabila. Čin vysvětlila jako akt pomsty za celoživotní příkoří, které byla nucena od společnosti nelidsky snášet. Ve své obhajobě uvedla, že chtěla upozornit na ty, kteří trpí jako ona. Chtěla, aby se situace zlepšila. Popravena byla v roce 1975 oběšením. Film ukazuje člověka neustále nespokojeného, nadávajícího, ale i přemýšlejícího nekropábitele? Protagonista jako osamělý schizoidní protějšek Hepnarové, který neztratil přes všechno utrpení humor. Film je ale především portrétem Davida samotného.