Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra kamery - KK / Department of Cinematography by advisor "HOJDA, Petr"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Digitální velkoformátový senzor a jeho vliv na hloubku ostrosti při současném vyprávění filmuSantos Núñez, Patricia Andreina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-22Bakalářská práce se zabývá možností využití rozměrů digitálních "velkoformátových" kamerových senzorů a jejich následného použití a vlivu na hloubku ostrosti v současné kinematografii. V první části této práce je vysvětlen vývoj velkoformátového senzoru, teoretické základy, ovlivnění hloubky ostrosti ostatními elementy a jejich současné použití. Teoretické informace a znalosti jsou dále uplatněny při následné analýze. Praktická část spočívá v jejich realizaci během kamerových testů zaměřených na použití různých velikostí senzorů a zásadního vlivu na hloubku ostrosti. Vyhodnocením testu je poukázáno, do jaké míry ovlivňují jednotlivé velikosti formátu senzoru ostatní elementy, jako je hloubka ostrosti, úhel pohledu a ohnisková vzdálenost.
- Metodologie snímání v nízkých hladinách osvětlen튝astný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-13Tato práce řeší technické problémy spojené se snímáním v nízkých hladinách osvětlení, zejména pak vliv šumu na obraz. Tato problematika je v textu řešena při pořizování obrazovavého záznamu, metodou zvýšeného osvitu (ETTR) a možnostmi současné digitální postprodukce v oblasti odšumovacích algoritmů. Závěr práce se týká úvahy o nutnosti odstranění šumových oblastí z obrazu. Výsledky práce neukazují na jeden univerzální postup. Naopak podporují myšlenku, že vhodnou selekcí jednotlivých metod lze dosáhnout brilatního obrazu.
- Porovnání starých a současných snímacích objektivů v kombinaci s digitální kamerouJakubec, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-19Mezi výrazové prostředky kameramana patří mimo jiné práce s objektivy a jejich vlastnostmi. Dnes se mnoho podobných optických efektů řeší postprodukčně. Nicméně právě tento výrazový prvek je zajímavý při kombinaci moderní záznamové technologie a objektivů, které mají různé „nectnosti". Tato práce prozkoumává malou oblast této problematiky. V teoretické části jsou rozebrány základní obecné vlastnosti optických soustav, jejich aberace a měření kvality obrazu. Dále je zde popsána kamera a objektivy, se kterými se prováděly praktické testy. V analytické části je pak provedena analýza nasnímaných testů.