Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra kamery - KK / Department of Cinematography by advisor "Jícha, Marek"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Absolventský film: Reálové cvičení - Otevřený prostorŠachl, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-07Příběh chlapce rozvádějících se rodičů.
- Absolventský film: Seki LalaMazúrek, Ferdinand(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Japonský experimentální film o klonování nábytku a únosech dětí.
- Absolventský film: Srpnový denPaluš, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-07V tomto filmu je vyobrazen jeden velmi pomalý "aprílový" srpnový den jedné mladé extravagantní dvojice.
- Hybridní technologie výroby filmové kopieCabalka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Práce se zabývá procesem digitálního intermediátu, popisuje základní technologické kroky a jejich přínos pro filmovou výrobu
- Kameramani českého dokumentárního filmuŠuster, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-13V diplomové práci se zabývám především pohledem kameramanů, jako profesionálů, ale i jako lidí na problematiku filmového obrazu v dokumentárním filmu. Snažím se hledat a stavět pohled na dobu a život české kinematografie skrze oči čtyř kameramanů čtyř různých věkových generací. V úvodu procházím stručnou historií českého dokumentárního filmu. Po ní se dostávám k rozhovorům s kameramany, které jsem vybral na základě jejich dlouhodobých zkušeností s obrazem v dokumentárním filmu. Každý z nich je výraznou osobností a každý svou prací posouval nebo stále posová kupředu kvalitu české kameramanské profese. Všem posléze kladu stejné otázky a snažím se tak získat vícegenerační pohled na problematiku české dokumentární kinematografie a zároveň na kameramany osobně. V závěru práce shrnuji obecné a vzájemně porovnávám různorodé postoje. Vstupuji do závěru i svým vlastním pohledem a tak se konfrontuji s názory jak poslední, pátý a nejmladší z kameramanů.
- Kameramani českého hraného filmuKaboš, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-13.
- Kameramani českého hraného filmuKaboš, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-12Kameramani českého hraného filmu: Hledání identity je pojednání o významu kameramanů v rámci české kinematografie. Práce je složena z autentických vzpomínek a poznatků jednotlivých osobností - kameramanů. Jejich výpovědi jsou konfrontovány s historickými prameny, které tvoří důležitou historiografickou část práce. Hlavní témata jsou: hledání inspirace a vytváření myšlenkových konceptů, způsob transformace reality a obsahu sdělení a definice významu kameramanské identity vzhledem k individualitě každého tvůrce i v korelaci s režisérem.
- Krajina osuduFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-08Visuálně překvapivý portrét psychologa, herce, pedagoga a především vynálezce "dialogického jednání" Ivana Vyskočila.
- Malé lžiŠnuderl, Gašper(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-08drama tri generace muzu, deda, otce a syna a lzi v jejich vztazich
- Natáčení českých celovečerních filmů digitální kamerouBednář, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Začátky digitální kinematografie v čechách
- Natáčení při nízkých hladinách osvětleníSouček, Prokop(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Scény natáčená za nízkých hladin osvětlení mají zvláštní důležitost díky svému emotivnímu účinku, kterým působí na diváka. Ve filmu se takové scény často objevují za účelem vykreslení atmosféry určitého místa.
- Obrazové řešení televizních hudebních pořadů a klipůŠuster, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Bakalářská práce se zabývá vizuální koncepcí videoklipů. Rozebírá technické možnosti užívané v klipu a ty rozebírá na pracích nejznáměšík filmových i videoklipových režisérů.
- Pohyb kamery v prostoru snímané scényHubač, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Zamyšlení nad pohybem kamery v prostoru snímané scény na základě Bergsonových tezích o pohybu. Zpracování historických souvislostí a souhrn základních pohybů kamery společně s jejich vnímáním a působením na diváka. Analýza filmu Františka Vláčila Markéta Lazarová při níž byly uplatněny získané poznatky o pohybu kamery z teoretické části.
- Rozdíly a specifika kameramanské práce v hraném a dokumentárním filmuParkán, Havel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Tato práce pojednává o rozdílech v kameramanském přístupu k natáčení hraných a dokumentárních filmů. Součástí práce jsou rozhovory na toto téma s kameramany Miroslavem Ondříčkem a Svatoplukem Malým. Z těchto rozhovorů též celá práce vychází.
- Zobrazení krajiny v českém filmuFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-08Přetrvávající idea ideální krajiny se vine od starých Řeků, evropskoým malířsvím, českým národním obrozením až k současnému českému filmu.