Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra produkce - KP / Department of Production by advisor "Danielis, Aleš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Digitalizace veřejných projekcíPospíšilová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-02Magisterská práce ?Digitalizace veřejných projekcí? se zabývá příchodem digitalizace do filmové distribuce. Pokouší se zmapovat současný ?přechodový? stav a nastínit průběh této změny v následujících letech. Snaží se co nejsrozumitelnější cestou obeznámit čtenáře se základními pojmy, které se používají v digitální kinematografii. Porovnává digitální a klasickou filmovou projekci a popisuje jejich technologické i ekonomické výhody a nevýhody. Popisuje technické parametry v současnosti dostupných digitálních projekčních zařízení, jejich pravděpodobný vývoj a nové 3D digitální technologie. Zabývá se novými normami stanovenými americkou iniciativou ?Digital Cinema Initiatives? a francouzskou ?AFNOR?. A nakonec srovnává již fungující přechod klasické filmové distribuce k digitální v USA a snaží se uvést možné modely přechodu v Evropě, kde jsou podmínky odlišné.
- Digitálna kinodistribúciaRichterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Diplomová práca Digitálna kinodistribúcia pojednáva o prieniku digitálneho sposobu distribúcie filmov pro kiná pod´la zatiaĺ jediných platných štandardov pre digitálne kiná vydanými Hollywoodskou Digital Cinema Initiative zriadenou v roku 2002 (Digital Cinema System Specifications 2005 - povinná príloha práce) v spolupráci s European Digiotal Cinema Forum založeným v r. 2001. Práca načrtáva zmenu a vplyv digitálnej kinodistribúcie na formu výroby filmov, na ochranu distribučných práv k filmu, na fungovanie každého jedného subjektu súčasného reťazca národného filmového priemyslu, na samotných divákov a v konečnom dosledku na filmy - ich obsah. Práca tiež ponúka niekoľko konkrétnych príkladov a skúsenosti zo zavádzania digitálnej kinodistribúcie celosvetovo. V čase svojho vzniku, tj. 2006 pomenováva digitálnu kinodistribúciu ako alternativu k tradičnej distribúcii s vízio, že sa jedná o budúcnosť vo filmovom priemysle.
- Distribuce filmů po sítiPouba, Ctibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-04Diplomová práce ?distribuce filmu po síti? popisuje a hodnotí nové distribuční kanály, které do světa konzumace filmových děl přinesl fenomén sítě. Práce se věnuje on-line platformám, na kterých je v dnešní době audiovizuální obsah dostupný a předkládá i možné vývojové tendence. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav on-line distribuce filmových děl a zhodnocení těchto prostředků z distribučního, producentského i uživatelského hlediska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: nové modely audiovizuální distribuce, fenomén sítě, video on demand, catch up obsah, IPTV, on-line pirátství, obsah produkovaný uživateli, kino po síti a obsah na mobilních zařízeních. Závěr práce je věnován technologickému vývoji a výhledu do budoucnosti distribučních cest.
- Minulost a současnost filmových studií USAKašparovský, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-09Tato práce Minulost a současnost filmových studií USA se zabývá různými aspekty filmových studií v USA. Ve třech kapitolách rozebírá minulost, současnost a současné trendy filmových studií. Po stránce minulosti se snaží postihnout počátky a vývoj filmového průmyslu na území USA. Dále dodává výčet nejvýznamnějších filmových studií, rozebírá jejich vazby, v současnosti především na korporace zábavního průmyslu. V oblasti stendů se zabývá především problematikou současné filmové produkce studií, rozebírá nejprograsivnější kategorie a uvádí je v rámci jejich úspěchů v distribuci. Hlavním aspektem práce je ekonomické měřítko tržeb. Práce je tedy určena především pro distributory, sales agenty a producenty, aby se mohli lépe orientovat v problematice filmových studií USA.
- Propagace a šíření krátkých hraných a animovaných filmůHorák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-10Diplomová práce ?Propagace a šíření hraných a animovaných krátkých filmů? popisuje možnosti propagace českých i zahraničních krátkých filmů se zaměřením na hrané a animované krátké filmy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se podrobně věnuje způsobům propagace krátkých filmů, od výběru názvu krátkého filmu, přes tiskové materiály, vizuální prvky, webové stránky až po výrobu filmu o filmu. Druhá část, s podtitulem šíření krátkých filmů popisuje běžně používané způsoby šíření krátkých filmů napříč různými platformami, včetně spolupráce tvůrců se sales agenty a distributory na šíření jejich krátkých filmů. Součástí práce jsou i podrobněji popsány tři modelové příklady šíření krátkých filmů.