Diplomové práce / Master's theses (171)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses (171) by advisor "PINKAS, Martin"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencíHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
- Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.