Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre by advisor "CAPKO, Štefan"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Bratia FratelliniVanacká, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Cieľom tejto bakalárskej práce je priblíženie života a tvorby známej klaunskej trojice bratov Fratellini. Na tvorbu tria je nahliadané i v kontexte celkovej potreby klauna v spoločnosti a jeho veľkého vplyvu na ďalšie generácie umelcov, ako napríklad na Voskovca a Wericha.
- Light design v nonverbálním divadleStará, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Bakalářská práce se zabývá tématem světelného designu aplikovaném v nonverbálním divadle. Snaží se přiblížit technické i estetické možnosti a postupy při práci se světlem tak, abychom byli schopni světlo vnímat, rozeznávat jeho pestré varianty a poté s ním počítat při vlastní tvorbě. Tato práce by měla usnadnit komunikaci a následnou práci s light designérem.
- Magie a clownDrábová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-12Tato bakalářská práce si klade za cíl vymezit vztah clowna k magii. Zabývá se hledáním postavy magického clowna skrze teorii a praxi clownerie a kouzelnictví. Popisuje, co mají clownský a kouzelnický obor společného a v čem se liší. Záměrem je nahlédnout do křehké podstaty clowna, která je magická.
- Mim na operní scéněKukuczková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-08Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.
- Nepočujúcí v slovenskej pantomímeRadzová, Valéria(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-08Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.
- Objekt a divadloNeuhöferová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-18Tato bakalářská práce se zabývá vymezením pojmů „objekt“ a „divadlo“. Hledá a
- Starý mim, mladý clownJešutová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Tato práce se zabývá komikou Borise Hybnera v jeho díle, zejména v pohledu na jeho divadelní práci. Zahrnuje analýzu jeho pantomimické etudy Chirurg a částečnou kompletaci jeho osobních poznámek k anatomii gagu.