Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre by advisor "Capko, Štefan"
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
- Absolventské představení - "Rh+"Pikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- AntimuzikálZázvůrková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30nonverbální představení
- Dramaturgia nonverbálneho divadlaKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03V tejto práci sa zameriame na dramaturgiu súčasného nonverbálneho divadla. bude nás zaujímať: a) história dramaturgie b) čo to vlastne dramaturgia je c) rozdiel medzi dramaturgiou vo verbálnom a nonverbálnom divadle d) čo všetko spĺňa dramaturg e) spôsob, akým pracujú s dramaturgiou divadelné súbory Teatr Novogo Fronta a Décalages a spôsob, akým sme dramaturgiu využívali v našom absolventskom predstavení.
- DVD k bakalářské práci - Jak JinakRichta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )Jeden delší sesřich a pak několik krátkých ukázek které jsou všechnz na motiv a zpracováni dramatického textu -Maryša 5.dějiství
- Eliška Brtnická : On AirBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10"Na otevřeném moři s děravou lodí, do které teče, máte dvě možnosti, usilovně plavat ke břehu anebo se utopit. Vyberete si tu třetí. Plácáte se." /Buster Keaton/ O jednom usilovném plácání se za štěstím přes všechny nástrahy, jaké jen rafinované 21.století rafinovaně podsouvá.
- Eliška Brtnická: Postav na čaj!Brtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Eva A.Lísková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-12
- Improvizace o improvizaciMišíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2009-06-08V mé bakalářské práci "Improvizace o improvizaci" jsem se snažila vymezit ono široké pojetí, jež představuje improvizace. Stěžejním pilířem mé práce jsou rozhovory s několika osobnostmi z různých uměleckých oborů a mé vlastní zkušenosti a zážitky, na základě kterých vyplývá, že improvizace je nedílnou součástí každého uměleckého projevu, jež je odrazem našeho každodenního života.
- Jak jinak anebRichta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10Abstrakt K této práci mne inspirovala věta jednoho našeho vyučujícího, který mi jednou řekl, že na dveřích našeho ateliéru by mělo být mimo jiné napsáno: - jak jinak - Zeptal jsem se, co tím myslí a on mi odpověděl, že bychom tu měli studovat mimo jiné i to, jak jinak lze divadlo dělat. Tedy vezměme si nějakou situaci a řekněme si, jakými různými způsoby by se dala udělat. Potom, co proberete tyto způsoby, se zkuste zamyslet, jak jinak by se tato situace dala ztvárnit. A to způsoby úplně jinými. To mi začalo vrtat hlavou a tak jsem si řekl, že to podrobím bližšímu zkoumání. a proto jsem si toto téma zvolil jako úkol na bakalářskou práci, v. Vycházím z toho, že mám-li najít nějaké další a jiné způsoby vyjádření, musím nejprve probrat způsoby, které jsou již probádané. K tomu mne přivedla povídka ?Exercises in Style? od Raymonda Queneau, v anglickém překladu od Barbary Wright. Stylistická cvičení, např. ?99 variací na téma historky o mladíkovi v autobuse a jeho setkání s přítelem a nepřišitém knoflíku = 99 X" jsou situace popsány pomocí různých jazykových vrstev a slangů. Nejdříve bych chtěl předeslat, že mým prvotním cílem bylo vyzkoušet něco takového jako Ryamod Quenau, ale aplikováno na divadlo a díky tomu se zrodil i nápad, že by se dalo pomocí této metody přijít na to, jak jinak dělat divadlo. Jednotlivé ukázky jsou na přiloženém DVD. Nejsou zde zastoupeny všechny žánry co jsem našel, ale pro moje pozorování je to myslím více než dostatečné. Není to záznam z představení, ale jen studijní materiál - tedy nastudování této situace a jeho zpracování v tom určitém stylu. Jde o spíše ukázky samotné jako o inspirativní materiál.
- Jana Klimová: Postav na čaj!Klimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Jana Paňková: Loutkový světPaňková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02
- Klaun v díle Federica FellinihoMilková, Svatava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Tato práce pojednává o prvku klaunství v díle Federica Felliniho. Snaží se zodpovědět otázku, kde jej užívá, jakým způsobem a proč.
- KomediantPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30Komediant je tím, čím svět není, čím by být měl, jsou laskavou výčitkou těm, kteří nám a sobě stěžují beztak těžké přežívání.
- Lukáš Vláčil - DramaVláčil, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10
- Michala Hadušovská:Tuláci ve hvězdáchHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Mimohra jako způsob dětského vyjádeníRellichová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30
- NosferatusPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30nonverbální představení
- Petr Štěpánek: BrkelemekeŠtěpánek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Průhledy skrz Petera BrookaMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky mladého herce o smyslu, cestách a metodách divadla ve zkušenostech a myšlenkách významného anglického režiséra Petera Brooka. Při hledání těchto odpovědí se dovídáme mnohem více, protože Peter Brook je velmi mnohostranný umělec, velký ctitel tradičních děl a velký experimentátor zároveň. Jeho umělecké dílo je neoddělitelně spojeno se životem, a proto výsledkem této práce je nejen poučení o uměleckých metodách a technikách, ale také nalezení a pochopení jeho životní filozofie.
- Smrt JaraHong, Seong Heon(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30nonverbalní představení kreré obsahuje tragické příběh dvou vojáci