Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "PILÁTOVÁ, Jana"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo krizeČonková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-11Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
- Koncepce vnímání autorského představeníMikulska, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Tato práce se zaměřuje na definici pojmu „skupinové autorské představení“ na základě autorčiných zkušeností získaných během uvádění a rozboru autorského představení Caza casasueños v rámci uměleckého projektu Autorské divadlo v komunitě bez divadelního povědomí, který proběhl v červenci a srpnu 2016 na území Kolumbie. Práce popisuje zrod a vývoj nápadu a zdůrazňuje při tom procesuálnost vzniku autorského představení, jehož podoba je průběžně modifikována na základě specifického vztahu mezi autory-herci a diváky. V hlavní části práce autorka popisuje reakce a zpětnou vazbu, kterou představení a jeho tvůrci obdrželi od účastníků divadelních dílen, jež pořádali v kolumbijském Guadalupe. Prostřednictvím jejich konfrontace se zkušenostmi s obecenstvem z jiných míst v Kolumbii autorka ukazuje, jak se představení měnilo, a podtrhává při tom zejména vliv kultury na obecnější způsob, jímž lidé vnímají realitu. V závěru práce autorka reflektuje příběh vzniku a vývoje skupinového autorského představení ve vztahu k dílům a myšlenkám velkých divadelních tvůrců 20. století – Augustu Boalovi, Eugeniu Barbovi a Jerzymu Grotowskému.
- Osobnost tvůrce v dílePitterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-26V předložené práci se autorka snaží zodpovědět otázky, které ji vyvstaly v průběhu praxe autorské tvorby. Co obnáší inscenovat své vlastní životní zkušenosti a zážitky? V čem tkví nebezpečí jejich zveřejnění? V jaké formě existuje, případně kde je hranice mezi divadelním tvarem a subjektivním vyprávěním? Co je autenticita? Je autenticita automatickým důsledkem osobní zainteresovanosti? Co s sebou nese přistupovat k postavě s odstupem či naopak se silným ponorem? V první části práce se snaží shromáždit konkrétní zkušenosti jako podklady k úvahám o možnostech a smyslu tvorby vznikající v souvislosti s určitými limity, ve „hře s osudem“. Ve druhé části popisuje své další zkušenosti z tohoto okruhu. K otázkám, které se tím postupně vynořovaly, se vrací ve třetí části práce.
- Pohyb zevnitř a zvenkuTůmová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Popisuji a reflektuji svojí zkušenost práce s představou v pohybu, jak jsem jí zažila během řady workshopů a dílen pro herce a tanečníky a v rámci některých předmětů na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Reflexe zahrnuje konfrontaci se zkušenostmi několika dalších účastníků dílen a se záměry vybraných pedagogů. Kladu si otázky, co může přinést pohybu práce s představou, jak může obohatit pohybový a celkově výrazový rejstřík a co může přinést naší zkušenosti s tělem. Zároveň se ptám, jak takový druh zkušenosti působí na celou naši psychosomatickou jednotu. První část práce se zabývá teoretickými souvislostmi tématu. Druhou část tvoří podrobný popis jednotlivých cvičení s představou v pohybu doprovázený reflexemi a odkazy na další souvislosti. Třetí část popisuje využití práce s představou v pohybu při tvorbě jevištního tvaru.