Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "KOUTNÍK, Tomáš"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Bohuslav Martinů - Duo Concertant H264Mimrová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-11Diplomová práce pojednává o koncertantní skladbě Bohuslava Martinů z roku 1937, která má název Duo Concertant pro dvoje housle a orchestr H. 264. Práce se soustředí především na Duo, avšak je obohacena také o stručný životopis, který mapuje důležité roky života tohoto významného českého skladatele. Práce má tři hlavní části. Životopisnou, která má název ,,ŽIVOT BOHUSLAVA MARTINŮ‘‘, dále hlavní část s historií a rozborem, zabývající se Duem Concertant a třetí část, v rámci které je zhodnocena vlastní interpretační zkušenost z koncertu. Práce tedy přináší detailní náhled na Duo Concertant, ale také stručný a výstižný životopis. Věřím, že případným zájemcům podá dostačující informace a přinese nové poznatky nejen o Duu.
- Conductor's work in different types of ensemblesBagnoud, Sébastien(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04This Master's Thesis concerns the conductor’s profession in different types of ensembles. The diversity, multitude of existing musical formations and the specificities that each sort of musical ensemble comprises make this a rich subject for exploration. The reader will first discover several chapters that focus upon various definitions of the role of the conductor and upon the conductor’s functions, as well as upon the various types of musical ensembles. This will then permit the undertaking of the theme of how a conductor must deal differently with both amateur and professional musicians, as well as the subject of the conductor's craft and relationships with his musicians.
- R.Schumann a jeho vliv na J. Brahmse s přihlédnutím k Brahmsovým klavírním koncertůmŠtefan, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-11Diplomová práce se zabývá dvěma významnými romantickými skladateli. Osobností a životem Roberta Schumanna a vlivem na Johannesa Brahmse. Práce je členěna do dvou kapitol. První kapitola přináší informace o životě a díle R. Schumanna. Rovněž popisuje příchod mladého Johannesa Brahmse do Düsseldorfu a Schumannův postoj k Brahmsovi i jejich vzájemný vztah. Druhá kapitola se zaobírá Schumannovým vlivem v Brahmsových dílech a zkoumá také jeho vliv na Brahmsovy klavírní koncerty. Schumannův osud byl tragický. Brahms byl Schumannově životnímu konci nepřímým svědkem a zanechalo to v něm hluboké vzpomínky, které v Brahmsových dílech najdeme po celý život.
- Švédský sborový fenomén.Hájek, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-14Ve Švédsku existuje velký počet excelentních sborů a velký počet špičkových sborových acappellových skladeb. Amatérské sbory zde mnohdy zpívají na profesionální úrovni. Analýzou tohoto skandinávského fenoménu se zabývám v předkládané práci.První kapitola se obrací do historie. Zkoumám zde různé aspekty, které formovaly švédské sborové umění v 18. a 19. století. Ve duhé kapitole popisuji sborový vývoj ve 20.století, především pak působení sbormistra a pedagoga Erica Ericsona. Ve třetí kapitole se věnuji analýze samotného švédského sborového zvuku, připojuji i zvukové nahrávky. V poslední kapitole předkládám k nahlédnutí notové ukázky klíčových sborových kompozic. Ukazuje se, že současný skandinávský sborový fenomén je výsledkem dlouholetého vývoje a podílí se na něm mnoho faktorů historických, kulturních, čistě hudebních a sociologických.
- Světská sborová tvorba a capella Francise PoulencaLouženský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-10Práce pojednává o světském sborovém díle a capella francouzského skladatele první poloviny dvacátého století Francise Poulenca. V první části se práce věnuje jeho zásadním životním momentům a událostem majícím stěžejní vliv na jeho tvorbu, případně skladatelský styl, v druhé části pak zevrubně zpracovává jeho sborové dílo světské, psané pouze pro smíšený sbor, bez doprovodu hudebních nástrojů, s přihlédnutím k jeho formě, harmonické struktuře a především stylu jeho skladatelské techniky.
- Symfonismus ve francouzské hudbě pozdního romantismuMacek, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-12Diplomová práce se věnuje symfonické hudbě ve Francii v období pozdního romantismu. Práce se snaží poskytnout ucelený souhrn základních informací specifické problematiky a pojednává o kulturním prostředí, kontextu tvorby skladatelů, stejně jako nastiňuje hlavní rysy hudebního vývoje žánru symfonie ve Francii až do poloviny 20. století. Samostatné kapitoly jsou věnovány žánru varhanní symfonie a jejím propojení s orchestrálními díly. Středobodem práce je ucelený seznam symfonických kompozic ve Francii mezi roky 1870 a 1940. Právě tento souhrnný výčet skladeb může sloužit jako návod k seznámení se s konkrétními díly. V neposlední řadě lze práci použít jako praktický návod pro dramaturga či dirigenta, který má přání do koncertního programu zařadit francouzskou symfonii pozdního romantismu.