Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Koutník, Tomáš"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- 10. symfonie Jaromíra Podešvy v kontextu jeho života a dílaKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13Práce si vytkla za cíl představit odborné veřejnosti poslední, desátou symfonii českého skladatele Jaromíra Podešvy, která stejně jako většina jeho symfonií ( vyjma třetí a čtvrté) dosud nevyšla tiskem. Věnuje se také částečně Podešvově teoretiskému dílu s blizším zacílením na skladatelovu koncepci symfonické paralely a jeho kompoziční metodu totální dodekafonie. Práce se také snaží podat ucelený přehled dostupnosti ostatních symfonických partitur a nahrávek a v neposlední řadě představit Jaromíra Podešvu jako uměleckou osobnost , která si zaslouží respekt a pozornost odborné veřejnosti.
- Andrea Krausová: Magisterský koncertKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11
- Dirigent jako propagátorKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Práce vymezuje jednotlivé kategorie hudby vhodné k propagování, zabývá se jednotlivými faktory, které mohou mít vliv na výběr repertoáru. Dále se dotýká problematiky obecenstva a jeho požadavků na uvádění hudby. Na závěr autorka navrhuje další možné postupy v propagování hudby a úlohu dirigenta v této oblasti.
- G. Verdi: Rigolleto (nastudování a dirigování opery)Klecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-04
- Kománek Aleš : Magisterský koncertKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13
- Koncert se symfonickým orchestremKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-04
- L. Janáček: Svita z opery Příhody lišky BystrouškyKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-04Diplomová práce přibližuje Janáčkovu SUITU z opery Příhody lišky Bystroušky z několika zajímavých hledisek. V prvních kapitolách se dočteme o vzniku celé opery. Z historického hlediska rozebereme suitu jako hudební formu, která se v každém příznačném období nějakým způsobem vyvíjela a měnila. Jádrem práce se stává rozbor skladby ve třech různých verzích ? Talichově, Jílkově a Mackerrasově, která společně s Jílkem ctí Janáčkův originál. Talich se naopak pustil do nové instrumentace, ze které se stává odlišná skladba. Rozdílnosti v partiturách spatřuji především v tématickém materiálu, obsazení orchestru, v notovém zápisu nebo také v tektonické, metrické, dynamické a tempové oblasti. Důležité plochy uvádím v několika názorných obrazových příkladech. Na závěr práce nabízím k porovnání tři hudební nahrávky, které se snažím způsobem hudebního kritika popsat.
- Lukáš Vasilek : interpretační výkonVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-02
- Pěvecké hlasové obory.Rózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13Cílem předkládané magisterské práce je komplexní přehled pěveckých hlasových oborů, jejich klasifikace, objasnění specifické pěvecké terminologie. Práce je koncipována jako příručka pro operního dirigenta.
- Práce s amaterským a profesionálním sboremVasilek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-02Diplomová práce nazvaná "Práce s amatérským a profesionálním sborem" přináší několik obecně-teoretických zamyšlení nad problematikou profese sbormistra. Autor při jejím psaní nečerpal z žádné existující literatury, ale vycházel pouze ze své vlastní sbormistrovské praxe v profesionálních i amatérských sborech (Pražský filharmonický sbor, operní sbor Národního divadla v Praze, Foerstrovo komorní pěvecké sdružení). Práce je uspořádána do čtyř tématických oddílů: Osobnost sbormistra, Výběr zpěváků, Hlasová výchova, Studium repertoáru.
- Rekonstrukce Bachových Markových pašijíJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-07Ve své práci popisuji svůj postup při rekonstrukci Markových pašijí BWV 247 Johanna Sebastiana Bacha. Tuto rekonstrukci jsem realizoval v letech 2006 - 2007 a provedl jsem ji na koncertě komorního cyklu České filharmonie 3.dubna 2007 v Dvořákově síni pražského Rudolfina. V úvodních kapitolách se zmiňuji o vývoji pašijí před Bachem a o pašijích Bachových součastníků. Zamýšlím se také nad textem Markových pašijí v rámci ostatních pašijových kompozic J.S.Bacha. Zmiňuji se také o rekonstrukcích tohoto díla, které realizovali muzikologové a interpreti přede mnou.
- Rózsová Michaela : Magisterský koncertRózsová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13
- Vojtěch Jouza- magisterský koncertJouza, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-07