Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra dirigování / Department of Conducting by advisor "FARKAČ, Hynek"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Eugen Suchoň - portrét skladatelePohůnek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-21Cílem předkládané bakalářské práce je představit čtenáři život a dílo významného slovenského hudebního skladatele 20. století, Eugena Suchoně.
- Italská komická opera 18.stoletíGalanis, Georgios(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-05-29Tématem této bakalářské práce je ucelený pohled na Italskou komickou operu 18. století , jak se ve stejné době rozvíjela v Neapoli, Benátkách a v Římě a dalších italských městech. Obsahuje životopisy nejvýznamnějších skladatelů a libretistů tohoto žánru a poskytuje ucelený pohled na její vývoj během tohoto století. Italská opera buffa je nejpůvodnější a nejzajímavější téma v dějinách hudby, proto bylo pro mě jeho objevování velmi přitažlivé.
- Neobarokní styl Igora Stravinského a rozbor orchestrální suity PulcinellaStanček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-11Tato bakalářská práce nabízí vhled do života skladatele Igora Stravinského, rozsáhlého období hudebního stylu neoklasicismu se zaměřením na barokní inspiraci a analytický rozbor orchestrální suity Pulcinella.
- Opera Bouře od Zdeňka FibichaŠedivý, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-29Tématem diplomové práce je opera Bouře, op. 40 od Zdeňka Fibicha. Jejím úkolem je objasnit příčiny vzniku díla, jeho genezi, zařazení do kontextu operní tvorby skladatele. Dále zmapování provádění opery Bouře v Čechách a na Slovensku, které je doplněno obrazovou přílohou z vybraných inscenací. Hlavnim těžištěm práce je dramatická analýza opery, kde jsou popsány základní rozdíly mezi Vrchlického libretem a původní předlohou Williama Shakespeara. Práce se zabývá také základní charakteristikou postav a obsahuje seznam příznačných motivů s ukázkami. V závěru diplomové práce nalezneme hudebně-dramatický rozbor třech vybraných míst opery Bouře.
- Orchestrální díla Wojciecha Kilara se zaměřením na dílo OrawaErlebachová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-29Tato práce se zaměřuje na orchestrální dílo polského hudebního skladatele Wojciecha Kilara a především na jeho kompozici s názvem Orawa. První část práce je věnována osobnosti autora a jeho tvůrčím obdobím. Druhá část se zabývá všemi ryze orchestrálními skladbami Wojciecha Kilara, a to skladbami Choralvorspiel, Générique, Kościelec 1909, Krzesany, Mała uwertura, Przygrywka i kolęda, Ricordanza per archi, Riff 62, Springfield Sonnet, III. Symfonia „September Symphony” a Uwertura uroczysta. Poslední a hlavní část práce se věnuje skladbě Orawa. Jsou zde zaznamenány nejen inspirace a okolnosti vzniku skladby, ale také formální, harmonický a tektonický rozbor. Jsou zde přiloženy i přehledné grafy znázorňující fakturu, formu, harmonii a tektoniku skladby.
- Úloha dirigenta při práci s orchestry různých typůIwasaki, Chuhei(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-11Tato diplomová práce pojednává o dirigentské úloze a zabývá se tím, jak se tato úloha liší při práci dirigenta s různými orchestry. Pro nalezení odpovídajících charakteristik dirigentovy úlohy se práce věnuje rozboru jeho práce s několika typy orchestrů, které jsou v práci zastoupeny konkrétními příklady. Na základě rozboru vybraných koncertních programů a jejich přípravy jsou nalezeny mnohé rozdíly, které poukazují na specifičnost dirigentovy úlohy ovlivněné mnoha rozličnými okolnosti.