Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Bouda, Marek"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- BábaŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Máma se mne na nic neptala, prostě si vzala Bábu k nám. Teď tady leží uprostřed mího pokoje. A já se o ni musím starat. Pořád
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- Bresson, Jancsó a psychologické herectvíZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Úvaha nad specifikami hráce s hercem ve filmech Roberta Bressona a Miklóse Jancsóa v konfrontaci s klasickým herectvím.
- Chvíle nepřítomnostiHrzina, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Krátký bakalářský film o intenzitě krátkého setkání.
- Pár vecí o LuciiDzurenková, Viktória(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Lucia má viac rokov, než by chcela a dejú sa jej divné veci. najhoršie je, že si už na to zvykla.
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.
- Režisér a autorské právoŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Práce se zabývá problematikou audiovizuálního díla, a to zejména ve vztahu režiséra jako jeho jediného možného autora
- ÚsvitKristóf, György(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Nadešel čas, aby se dvě sestry, žijící dlouho odděleně, vrátily na místa svého dětství a pohlédly z očí do očí své minulosti a budoucnosti.....
- Význam obrazuGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Tato práce je věnována tématu obrazu v současném filosofickém myšlení. Autorka mapuje různé teorie významu technického obrazu ve společnosti, aby tak z pozice soudobé filmové režisérky definovala svůj osobní postoj. Toto teoretizování o ?obrazu? nerozlišuje mezi nehybnými a pohyblivými obrazy, což bude také zdůvodněno. Jakožto rámec kritického myšlení o obraze nám zde slouží dílo tří teoretiků. Myšlenky Viléma Flussera obsažené v jeho eseji Za filosofii fotografie z roku 1983 nabízejí pesimistický pohled na technický obraz, jenž podle jejich autora nese zodpovědnost za robotizaci společnosti. Flusserovy myšlenky kontrastují s úvahami Rolanda Barthese v eseji Světlá komora: poznámka k fotografii. Barthes nám zde předkládá optimističtější a humanističtější výklad vztahu člověka a fotografie. A poslední teoretická práce, publikovaná v roce 2003, The Future of the Image (Budoucnost obrazu), jejímž autorem je Jacques Rancière, překlene rozdílnost pohledů Flussera a Barthese a uvede do naší diskuse Godarda. Teoretickým úvahám a filmové tvorbě Jean-Luc Godarda jsou věnovány poslední kapitoly této práce. Jak teorie, tak filmy tohoto autora totiž filmovému režisérovi nabízejí dobré východisko pro průzkum obrazu. Závěr práce shrnuje autorčin názor na dané téma.