Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "MAREK, Petr"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Hlavní postava " tajného agenta " ve filmech " Pouta " a " Životy těch druhých "Kučera, Luboš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10Zevrubné čtení a komparace filmů "Pouta" a "Životy těch druhých". Dramaturgický rozbor (a rozbor filmového jazyka) ve vztahu k tématu filmů, porovnání přístupů k hlavním postavám obou dramat. Tématem práce je dramaturgický rozbor vztahu hlavní postavy, ostatních postav dramatu, příběhu a tématu (a případně filmového jazyka) a vzájemná komparace u zmíněných filmů. Filmy vykazují dva odlišné přístupy k filmovému dramatu a zároveň využívají velmi podobné historické kontexty a hlavní postavu s podobnými vnějšími znaky: (osamělý) tajný agent či (ne)dobrovolný voyeur oscilující mezi (ne)loajalitou k vyšší moci a vlastním citovým puzením (jež je s vyšší mocí v rozporu) a jeho touha vymanit se narážející na příčinu svého vzniku resp. jeho neprolomitelné osamění jako stav bytí.
- Mizanscéna ve filmu "Chrustaljove, vůz!" Alexeje GermanaKlochko, Myroslava(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Tato bakalářská práce se zabývá pojmem mizanscény. V první části podává základní informace o mizanscéně a dvou hlavních přístupech k tomu, jak ji chápat. Definuje rozdíly mezi mizanscénou, která „servíruje“ příběh a mizanscénou, jež hraje hlavní roli ve vzniku filmového stylu režiséra. Druhou část potom tvoří rozbor práce z hlediska mizanscény ruského režiséra Alexeye Germana ve specifických segmentech filmu „Chrustaljove, vůz“. Ukázky jsou složeny z historické analýzy vzniku filmu, pak rozborů klasických elementů mizanscény. Další částí je analýza "Germanovských" elementů pomocí obrázků reprezentujících určitou část záběru pro názornější představu.
- Režie druhého plánu na příkladech filmů rumunské nové vlnyHecht, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. Druhého plánu. Nejprve je rozebrán jeho teoretický rámec a formální prvky, které může režisér využít při tvorbě druhého plánu. V analytické části práce jsou tyto prvky aplikovány v rozborech vybraných filmů z okruhu tzv. Rumunské nové vlny, kterou bakalářská práce představuje jako svébytný národně-kinematografický fenomén. V závěru pak autor zhodnocuje vlastní zkušenost s tématem a shrnuje závěry vyvozené z rozboru kinematografických děl.