Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Autenticita a paměť poznámky k proměnám pojetí pojmu "autent icita" v současné praxi paměťových institucíStrnad, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Bakalářská práce "Autenticita a paměť" se věnuje proměnám pojetí pojmu "autenticita" v prostředí dnešních paměťových institucí. Skrze průzkum odborných textů se snaží zmapovat výskyt tohoto pojmu, který se pro oblast uchovávání jeví jako klíčový. Práce se stručně věnuje oblasti památkové péče, tradičním listinným archivům, archivům audiovizuálním a prostředí muzejního provozu. Praxe paměťových institucí a jejich chápání pojmu "autenticita" jsou analyzovány s ohledem na problematiku autorit, digitalizace sbírek a etických východisek činnosti těchto institucí. Zvláštní důraz je kladen na oblast uchovávání mediálního umění. Autenticita na poli mediálního umění je zkoumána z hlediska možné "performativity", přičemž je zohledněna možnost uplatnění konceptu performativity i v oblastech dalších uměleckých forem.
- [dac~] [part_render] [bang]Kudlová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-13Práce se zabývá postavením open source softwaru v kulturním a uměleckém kontextu. Mapuje historii jeho vzniku a uvádí jej do souvislostí s nedílnými předchůdci ve světě fyzickém a digitálním. Práce popisuje open source hnutí v sociálním kontextu a snaží představit filosofické, umělecké a politické rozměry, které s sebou open source hnutí nese.
- Hacking v kontextu uměleckého aktivismuSvatoš, Jonáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-13Práce se zabývá aspekty různých taktických nástrojů a strategií, navržených k narušení, či znemožnění přenosu informace, zejména otázkami intervence v informačních sítích. Práce se věnuje problematice tzv. hackingu, který nastiňuje i z historického kontextu mediálního aktivismu, jako i z pohledu umělecké praxe.
- Kreativní použití audiovizuálních nástrojů v současném českém alternativním divadleKalivoda, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Nedílnou součástí současného divadelního umění je využívání moderních audiovizuálních technologií, zejména digitálních technologií a nových médií. Je zjevné, že nejprogresivněji se jejich využití rozvíjí v postdramatických divadelních formách jako je moderní tanec, performing art, pohybové, výtvarné a experimentální divadlo, pro které se v Čechách vžilo (poněkud nepřesné) souhrnné označení "Alternativní divadlo". První část bakalářské práce sleduje historický vývoj používání audiovizuálních technologií na českých divadelních scénách. Ukazuje, že až do padesátých let dvacátého století patřily české avantgardní divadelní experimenty ve zkoumaném oboru k celosvětově nejprogresivnějšímu proudu, a zároveň hledá příčiny toho, proč využívání technologií v současné české divadelní praxi ve velké míře pokulhává za světovými tendencemi. Druhá - stěžejní - část bakalářské práce si klade za cíl alespoň částečně zmapovat současné progresivní tendence v českém alternativním divadle. K podrobné analýze byla vybrána tvorba dvou divadelních skupin, které se využíváním technologií ve svých projektech kontinuálně zabývají. První skupinou je Antena Theatre Groupe vedená Petrem Krušelnickým, druhou potom skupina Handa Gote - Research and Development. Jedním z podstatných cílů práce je ovšem také poukázat na fakt, že kvalitní a technologicky objevná divadelní díla vznikají v současnosti téměř výhradně mimo "mainstreem", na okraji zájmu široké veřejnosti, médií i státních institucí na podporu kultury.
- Neoficiální umění ve veřejném prostoru před a po roce 1989Matoušek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-11Bakalářské teoretické dílo srovnává a popisuje situaci na české scéně v oblasti neoficiálního uměleckého díla ve veřejném prostoru před a po "Sametové revoluci".
- Teleprezence od umění ke každodennostiParkan Janda, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Cílem mé bakalářské práce Teleprezence, od umění ke každodennosti je načrtnout v základních rysech vznik a vývoje teleprezence a na konkrétních případech zachytit a popsat její podoby. Těžištěm práce jsou pak díla sedmi umělců, která reflektují proměny teleprezence od osmdesátých let do současnosti. Na jejich základě formuluji a zachycuji proměnu teleprezence, která se z roviny exklusivního umění postupně přenesla do roviny mediální každodennosti. Závěrem si kladu a zodpovídám otázku, jak se společnost s tímto nárůstem teleprezence dokázala vyrovnat a jak se jí podařilo začlenit jej do života.