Katedra teorie a kritiky / Department of Theory and Critism
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra teorie a kritiky / Department of Theory and Critism by advisor "BÁR, Pavel"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Muzikály Karla SvobodyDamková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Bakalářská práce Muzikály Karla Svobody si klade za cíl zmapovat muzikálovou tvorbu tohoto českého hudebního skladatele. V práci jsou podrobně rozebrána jednotlivá díla (Dracula, Monte Cristo, Noc na Karlštejně, Golem), přičemž autorka kombinuje dramaturgickou analýzu s historicko-teoretickým přístupem. Všechny Svobodovy muzikály jsou představeny jako umělecká díla tvořená několika složkami, pozornost je věnována především hudbě a libretům. Důležitou součástí práce je rovněž inscenační tradice jednotlivých muzikálů a jejich kritické přijetí. V závěru práce jsou Svobodovy muzikály na základě hudby, libret a inscenací srovnány, autorka mezi nimi hledá styčné body a postihuje hlavní rozdíly.
- Racek Otomara Krejči v Národním divadle (1960) a v Divadle za branou (1972)Stejskalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Cílem bakalářské práce je zpracovat analýzy dvou inscenací Racka Otomara Krejči, které inscenoval ve dvou odlišných divadlech a jejichž uvedení dělilo dvanáct let. Předmětem mého zkoumání je především Krejčův přístup k Čechovově hře a proměna jeho práce s herci. Samotné analýzy se věnují scénografii, režisérské práci a herectví a rozebírají názory recenzentů. Bakalářská práce se dále zabývá vlivy a okolnostmi, které měly dopad na konečný výsledek inscenací. Následná komparace vyhodnocuje jednotlivá témata a motivy, které se v Krejčových inscenacích objevily, srovnává režijní přístup a scénografická řešení Josefa Svobody.