Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Gremlicová, Dorota"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Alvin Ailey American Dance TheaterNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15Magisterská práce s názvem Alvin Ailey American Dance Theater přibližuje život a práci texaského choreografa Alvina Aileyho a jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i školy, které sám Ailey založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Alvina Aileyho, vývoji jazzového tance a hudby v Evropě a vlivu prostředí na jeho choreografickou tvorbu. V práci se dále zabývám souborem Alvin Ailey American Dance Theater, jeho historií, školou Alvin Ailey American Dance Center, juniorským souborem Alvin Ailey Repertory Ensemble a dalšími činnostmi Alvina Aileyho. Dále se pak zmiňuji o choreografické tvorbě Alvina Aileyho a osobnostech spojených s jeho životem. Práce je zakončena shrnutím Aileyho myšlenek a je doplněna o abecední seznam choreografií Alvin Ailey American Dance Theater a o přehled současných tanečníků Alvin Ailey American Dance Theater.
- Modrovous: Analýza choreografické práce Piny BauschovéTurečková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-14ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
- Muž - tanečníkSkalická, Bronislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-23Magisterská práce navazuje na práci bakalářskou a je výsledkem zpracování kvalitativního výzkumu v baletních souborech českých divadel. Shromážděné poznatky z rozhovorů uskutečněných v Praze, Brně a Ostravě umožňují alespoň částečně přiblížit postoj tanečních umělců, který zaujímají vzhledem ke své profesi. Prostřednictvím několika tématických okruhů je možné definovat proměny cílů a priorit ovlivněných zkušenostmi a délkou kariéry, včetně specifikace ekonomické a sociální pozice tanečníka ve společnosti.
- Německá taneční kritika v Praze ve 30. letech 19. stoletíBabická, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-07Abstrakt Německá taneční kritika v Praze ve 30. letech 19. století Z kraje 19. století začínala v Evropě umělecká éra romantismu. Německá měšťanská společnost se nesla na módní vlně biedermeieru a pro českou společnost to byla doba národního obrození. Ve své diplomové práci jsem se zabývala ozvěnami tance v německy psaných periodikách v Praze ve 30. letech 19. století. Taneční publicistiku jsem sledovala ve třech periodikách: Bohemia, Prager Zeitung a Ost und West. V tiscích se našel bohatý materiál o taneční hudbě a společenských, divadelních a lidových tancích. Důraz byl kladen především na německou taneční kritiku. V práci se dočteme, jaké zmínky se o tanci v periodikách objevovaly, jaká byla nejčastější témata, jak vypadala taneční publicistika, jak profesionální tanečníky hodnotila dobová kritika, kdo jí zastupoval, jak popisovala pohyb tanečníků, čeho si všímala na baletech a pantomimách nebo jaké tance byly oblíbené ve společnosti. Jazykové obraty, které autoři o tanci používali, se promítaly do kontextu doby biedermeieru. Podle dobových estetických hledisek hodnotili díla a výkony. Důležité bylo uvědomit si, proč o tanci takto psali a co je na tanci zajímalo.
- Prvních padesát let existence Srbského národního divadlaDukić, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-05
- Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1945-1968Smugalová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-05Tato magisterská práce mapuje historický vývoj amatérského tanečního umění v ČSSR v politicky složitém období po 2. světové válce. Sleduje vývojové tendence scénického tance a taneční výchovy ovlivněné zpočátku socialistickým realismem a následně příchodem jazzu a moderních tanečních technik. Shrnuje fakta o organizačním zabezpečení amatérské činnosti v oblasti umění včetně systému přehlídek, festivalů a soutěží. Přináší přehled o stavu tanečního školství v oblasti zájmové činnosti. Poskytuje tak možnost nahlédnout do doby, jenž je poznamenána množstvím dnešních předsudků způsobených stejně černobílým viděním, jakým se sama vyznačovala.
- Život a tvorba Conrada DrzewieckéhoPuchowska, Sara Maria(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15V mé magisterské diplomové práci se zaměřuji na souhrn historických údajů o Conradovi Drzewieckém a jeho životě. Je to osobnost, která se zapsala do historie tance a choreografie druhé poloviny dvacátého století v Polsku. Byl jedním z prvních poválečných tanečníků, tančil v Polsku i mimo polské hranice. Byl zakladatelem a ředitelem Polskiego Teatru Tańca ? Baletu Poznańskiego. Byl učitelem na Statní baletní konservatoři v Poznaní. Jeho dílo tvořilo předstupeň k vytvoření nového tanečního stylu v Polsku. Představoval polské umění v zemi i v zahraničí. Tato práce není subjektivní pohled na život a dílo Conrada Drzewieckého, ale malou sbírku historických i teoretických informaci.